El Ministeri de Transports ha licitat la redacció del projecte per construir la variant de la carretera N-420 al seu per Gandesa. L’anunci, publicat al BOE aquest dilluns, valora en prop de 950.000 euros l’import de la contractació i preveu tenir-lo llest en uns divuit mesos. L’empresa o empreses que acabin adjudicant-se el projecte s’hauran de fer càrrec de redactar el projecte de traçat i construcció de la variant, de prop de 6,6 quilòmetres en total: entre els punts quilomètrics 797,4 i 804 de l’actual N-420. Es tracta, juntament amb la variant de la població propera de Corbera d’Ebre, d’una de les obres viàries més reivindicades des de fa dècades per veïns i institucions de la Terra Alta.
L’alcalde de Gandesa, Carles Luz, reconeixia en conversa amb ebredigital.cat que “aquesta és una bona notícia no només per a Gandesa sinó per a la mobilitat de la Terra Alta”. El compromís arriba “després de molts anys d’espera. Tants que fins i tot la primera declaració d’impacte mediambiental del projecte ja va caducar”. Luz detallava que la variant va ser un dels tres punts que va posar damunt la taula en una reunió mantinguda el passat mes de juny amb el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores. “Llavors ja ens va dir que en menys d’un any posaria fil a l’agulla en aquest tema. Pel que fa als altres dos, la rotonda de la sortida nord que ha de donar accés al polígon es contempla ja dins dels pressupostos d’enguany i el restant, la millora dins del municipi de Gandesa de la seguretat de l’N-420, sí que és cert que va en retard perquè hi ha problemes a solucionar pel que fa a les voreres en el tram de la gasolinera”.
La construcció de la variant ha de facilitar, segons Luz, “la connectivitat entre la Franja i el Port de Tarragona, la connexió entre l’N-420 i la C-43 i, de forma més genèrica, la vida a la gent de la Terra Alta que es desplaça a Tarragona i Reus”. De fet, el president de la Cambra de Comerç de la capital del Baix Camp, Jordi Just, ha reivindicat insistentment aquesta obra per ser clau en el projecte de “millorar i abarotir costos al transport pesant entre la mediterrània i el Cantàbric”, tal com recordava el batlle.