A partir del 2025 les línies R2, R15 i R16 de Rodalies -les del camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre- veuran millorats els seus trens. El senador tortosí del PSC Manel de la Vega ha explicat en entrevista a Canal TE que s’hi destinaran 56 dels 101 nous trens que RENFE ha encarregat per modernitzar i millorar els combois a tot Catalunya. Així es canviaran els de la línia R2 de doble pis (sèries 450 i 451) i els de mitjana distància de la R15 i R16 (sèries 448 i 470), que seran substituïts per nous models. Començaran a desplegar-se -després de mesos de proves i homologació- durant el primer trimestre de l’any vinent. Les noves unitats han estat encarregades a les empreses Alstom, Caf i Stadler i a banda de substituir les més antigues suposaran de fet un increment del nombre de trens que en conjunt passaran dels 370 que actualment hi ha a Catalunya a 415.
Els nous trens disposaran de wifi, endolls USB i més espai per a bicicletes i cotxets infantils. Les plataformes són més baixes, a nivell d’andana, fet que farà millorar l’accessibilitat i 12 portes per banda. Això farà que la pujada o baixada dels vagons sigui més ràpida. A més també tindran més capacitat i podran transportar fins a 900 viatges, davant de les 600 o 700 actuals.
De la Vega també ha volgut posar en valor les millores que s’estan duent a terme a les infraestructures del corredor del Mediterrani on “s’han invertit centenars de milions”. Cal recordar que les obres del tram entre Tarragona i Castelló van començar ja fa més d’un any i se centren en l’adaptació de vies a l’ample internacional. La seva finalització hauria de ser l’any vinent. Les previsions del Govern de l’Estat és que les obres del corredor del Mediterrani estiguin enllestides en la seva totalitat l’any 2030.