Els Mossos d’Esquadra han posat en marxa un sistema de cita prèvia per a posar denúncies, segons ha informat la policia catalana. El pla s’està implementant a totes les comissaries i busca una optimització del temps tant dels ciutadans com de la pròpia comissaria, que podrà gestionar i redistribuir millor el volum de feina.
La cita prèvia s’ha de tramitar a través d’aquesta pàgina web. Des d’aquesta web es pot triar la comissaria on vol adreçar-se la persona per posar la denúncia i escollir la franja horària en la qual vol ser atès d’entre les disponibles, de 6.00 a 22.00 hores. Per als fets greus i urgents no caldrà reserva horària.
Els Mossos han explicat que amb aquest pla es potencien les eines virtuals d’interacció amb la ciutadania i es modernitzen els tràmits de les comissaries de tot el territori. La nova eina s’ha elaborat de la mà de la Direcció General d’Atenció Ciutadana (DGAC). A banda gestionar millor les càrregues de treball de les oficines d’atenció al ciutadà, permet endreçar els fluxos dels ciutadans que van a comissaria per evitar llargues cues d’espera, en concentrar-se de vegades moltes persones en una mateixa franja horària.
El sistema de cita prèvia està disponible per a aquells tràmits i denúncies més habituals. Així es pot reservar hora per tràmits administratius com la declaració de permís de viatge a l’estranger per a menors i per denunciar fets no penals com les pèrdues de documentació i/o objectes. També es poden denunciar a través de cita prèvia fets penals que no requereixin una instrucció complexa com ara robatoris amb força a habitatges i establiment, furts, robatori a interior de vehicle i danys lleus, a banda de robatoris amb violència i intimidació, lesions, amenaces, sostracció de vehicle i ocupació d’immobles.
Les denúncies relatives a delictes d’especial gravetat i urgència seguiran sent ateses sense cita prèvia i de forma preferent.