El claustre de professorat de l’Institut Dertosa de Tortosa ha fet públic aquest dimarts un comunicat destinat a “denunciar la situació” de “profunda inquietud” i “gran malestar” originat pel procés de renovació de la direcció.
Segons es recull a la nota de premsa, “amb la no renovació del mandat de la directora actual s’ha obert un concurs públic per cobrir la plaça vacant”. I des del claustre es considera que aquest procediment “des de l’inici ha estat marcat per una falta total d’imparcialitat. De les dues candidates que han presentat proposta una ha patit pressió i ha estat avaluada de manera dubtosa, amb criteris que l’han perjudicat des del primer moment”.
Aquesta candidata, continua el comunicat, “ha exercit el seu dret de presentar un recurs d’alçada en el termini establert, que ha conclòs declarar la nul·litat del procediment de selecció per haver constatat i fonamentat vicis de nul·litat a causa de la vulneració de diferents principis. La data prevista per nomenar la candidata seleccionada era el 16 de maig, però no s’ha fet cap anunci fins al 2 de juny, data en què s’ha comunicat oficialment la nul·litat del procediment”.
Malgrat aquesta decisió, “que avala les raons per les quals es considera que el procés ha estat injust per a una de les candidates, i després d’una setmana de silenci i absència d’informació”, el divendres 6 de juny a la tarda “se’ns ha informat que la direcció accidental per al curs 2025-2026 serà assumida per la candidata seleccionada en el procediment anul·lat. Considerem que aquesta decisió no ha estat en absolut motivada per la voluntat sincera de garantir els principis d’imparcialitat, objectivitat, igualtat, transparència i consens. Més aviat sembla que es vol deixar clara una jerarquia de poder i mostra un menyspreu per aquests principis que haurien de regir en tot servei públic”.
Amb aquest comunicat, des del claustre es busca “denunciar una situació injusta i que les famílies i tota ciutadania la coneguin de primera mà. L’Institut Dertosa mereix un lideratge transparent, just i dialogant, tal com ha estat sempre, que garanteixi el benestar de tota la seva comunitat”.