L’última campanya electoral s’ha viscut en pandèmia. Han estat dues setmanes en què cada partit ha demanat el vot per a ells, tot i això, ha estat molt diferents a la resta. No s’han pogut veure grans mítings amb pavellons plens de gent o passejos dels candidats pels carrers. Tot això ha canviat. El que sí que s’ha pogut veure ha estat mítings virtuals, vídeos, fotografies i contingut en general a les xarxes socials. Així, els partits s’han adaptat a la pandèmia i han sabut reaccionar per demanar el seu vot d’una manera diferent amb les noves formes de comunicar.

L’expert en comunicació políticia, Xavier Tomàs, assegura que hi ha hagut dos tipus de campanyes: “Per una banda hi ha hagut els partits que han fet actes 100% telemàtics, el que han fet ha estat incorporar platós a les seus amb una posada en escena molt potent, i per una altra banda partits que han fet una campanya molt similar al 2017, és a dir, actes sectorials pel matí i a la tarda mítings, això sí, amb un plus d’escenografia i de xarxes socials”.

Per una altra banda han estat els anuncis dels partits també a través de les xarxes socials. Aprofiten les grans bases de dades d’estes xarxes per poder segmentar els anuncis i dirigir-se només a un públic concret. “Les xarxes socials, especial Facebook i Instagram, permeten fer anuncis gairebé a cada persona, això són dades molt valuoses que els partits i les empreses poden adreçar-se al seu públic i cada cop més els partits polítics estan descobrint esta mena de mega base de dades per aprofitar-la en termes electorals”, afirma Tomàs. L’expert en comunicació política assegura que la diferència en l’anterior campanya ha estat l’aprofitament per part dels partits de les xarxes socials, fent anuncis personalitzats a cada persona.

 

Autor: