Precisament, el nou director arístic de la festa ha presentat els detalls del cartell. “Reflecteix els principals trets identitaris de la festa: música, tradicions, espectacles, gastronomia i cultura popular al carrer”, ha assenyalat Príncep, afegint que s’ha incorporat l’eslògan ‘Tradició i cultura ebrenques a principis de segle XX’. Príncep també ha explicat que enguany la navegació fluvial (en motiu del centenari del vapor Anita) serà l’eix vertebrador de la Festa, on també hi haurà presència del centenari de la Lira Ampostina.
Com a novetat, enguany la Festa del Mercat a la Plaça s’inaugurarà el divendres, renovarà els espectacles i inclourà més ambientació al carrer. “Fins ara, el pregó s’havia fet en dissabte al migdia, en aquesta vuitena edició, apostem perquè la inauguració siga divendres a la tarda”, ha avançat Tomàs, tot recordant que era una de les reivindicacions del grup municipal d’Esquerra d’Amposta (EA). L’alcalde d’Amposta també ha aprofitat per insistir en la voluntat que la Festa del Mercat es consolide com un pol d’atracció de gent de fora de la ciutat, “com tot allò que estem impulsant des del govern”. “No volem que siga un esdeveniment endogàmic, sinó una eina excel·lent per potenciar la ciutat a l’exterior”, ha defensat Tomàs, acompanyat de la regidora de Cultura, Inés Martí. Amb aquest objectiu, la festa ha tingut presencia al Saló de Turisme de Barcelona i es passejarà aquestes setmanes per cites com Expoebre o la Fira Modernista de Terrassa. El pressupost també ha augmentat enguany, passant dels 65.000 euros a almenys 85.000, segons ha detallat el govern ampostí.