L’actual govern ha decidit prioritzar la unificació tarifària de les Terres de l’Ebre amb Lleida i el Camp de Tarragona abans d’impulsar l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM), anunciada per l’anterior executiu republicà a finals del 2023 com una “fita històrica”. “L’anunci de llavors estava lligat a la posada en marxa de la integració tarifària de la T-Mobilitat arreu de Catalunya, que no s’ha acabat duent a terme”, reconeix el director territorial de Territori, Miquel Alonso. “Davant d’això, hem volgut ser pràctics i treballar per al benefici de la gent, que és el nostre objectiu com a govern, optant per garantir la integració tarifària tant amb Lleida com amb el Camp de Tarragona. Ens interessa més activar com més aviat millor aquestes solucions que generar una estructura completa d’ATM amb gerència, tot i que hi continuem treballant” a llarg termini.
Segons Alonso, “ja hem iniciat converses tant amb l’ATM del Camp de Tarragona com amb la Direcció General de Mobilitat de la Generalitat” de cara a perfilar una opció que té un exemple pràctic, tal com exposa el mateix director territorial: “Ens hem d’imaginar una persona que vingui de Tarragona i vulgui anar a Deltebre. No hi ha estació de trens, amb la qual cosa el mateix bitllet serviria perquè hi pogués arribar en autobús”.
Aquesta doble combinació és també un dels motius pels quals s’ha apostat per deixar de banda, ara com ara, la creació de l’ATM. Alonso defineix les Terres de l’Ebre com un territori “amb dos transports públics” d’ús comú. És a dir, “el tren, i així i tot molt limitat, i l’autobús. No som com Barcelona, on hi ha infinitat de combinacions. És per això que hem volgut treballar en el sistema tarifari d’aquestes dues modalitats per fer la vida més fàcil a la gent d’aquí”.