El Departament de Salut de la Generalitat té previst executar el 2020 el projecte de reforma i ampliació de l’àrea quirúrgica de l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre. Aquesta inversió forma part del pla de millores que ha anunciat aquest dijous la gerent de la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre, Mar Lleixà, amb motiu de la reobertura de la cafeteria i restaurant d’aquest centre hospitalari, servei que es trobava tancat des de feia dos anys.
L’ampliació de l’àrea quirúrgica inclou l’àrea de preoperatori i de readaptació al medi per a cirurgia major ambulatòria, un nou gabinet d’endoscòpia i de cirurgia menor, l’ampliació de la unitat de recuperació postanestèsica i l’adequació de l’àrea d’obstètrica amb l’habilitació d’espais per a permetre la pràctica de parts naturals. També s’habilitaran noves habitacions per al personal de guàrdia i es reubicarà la sala d’actes.
D’altra banda, durant el 2020 s’equiparà l’àrea de radiologia amb una sala telecomandada i un arc quirúrgic que donarà seguretat en cas d’avaria del que està en funcionament actualment .
A més, aquest any s’han començat a fer altres millores, com la instal·lació d’un nou mamògraf digital, donat per la Fundació Amancio Ortega, la substitució de les canonades de la xarxa hidràulica i s’ha dotat l’Hospital de 16 nous monitors de presa de constants, dos dels quals en continu.
Aquestes millores hospitalàries formen part del pla d’inversions dotat amb 5 milions d’euros que es destinaran a l’Hospital de Móra d’Ebre durant els propers quatre anys per pal·liar les mancances que arrossega el centre, que durant els últims anys ha vist fugir l’estalvi d’inversions, de 8 milions d’euros, per tapar els forats i el dèficit de l’Hospital Sant Joan de Reus. Els dos centres hospitalaris eren gestionats per l’empresa Gecohsa, filial de Sagessa. El CatSalut n’assumirà la gestió a partir de dilluns, 23 de desembre, amb l’aprovació per part del Govern de la creació de l’empresa Salut Terres de l’Ebre.
La gerent de la Regió Sanitària a l’Ebre també ha explicat que el traspàs de la gestió del centre hospitalari de Móra d’Ebre ja és un fet i que en els primers mesos de l’any “es farà la transició”. “No desconnectem l’1 de gener però en definitiva suposa continuar perquè sigui un fet i és un dia de satisfacció i d’agraïment a la població i al personal després d’uns anys complicats. Venim d’un passat que és passat i ens hem de centrar en el futur amb un missatge confiança”, ha demanat. Lleixà ha garantit que en els òrgans gestors d’aquesta nova empres pública de Salut el territori hi estarà representat.
D’altra banda, l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre ha recuperat aquest dijous el servei de cafeteria i restaurant. El centre feia dos anys que no oferia aquest servei, després de diversos concursos de licitació deserts i finalment la direcció l’ha internalitzat per reobrir-lo. L’Hospital ha contractat el personal i aprofitarà la cuina pròpia per donar esmorzars i dinars i ha invertit 38.000 euros en reformes estètiques, de mobiliari i utillatge.
Els usuaris, acompanyants i el personal de l’Hospital de Móra d’Ebre podran usar la cafeteria de les vuit del matí a les quatre de la tarda, de dilluns a divendres. D’entrada, amb aquest horari es cobrirà la franja de més demanda del servei i s’ha habilitat una sala amb màquines de vènding per a la resta del dia i els dies festius. La direcció del centre confia en poder anar ampliant els horaris. “És una notícia molt esperada que fa feliços els treballadors i els usuaris l’Hospital perquè es recupera un servei que no és tan sols un punt per anar-hi a menjar sinó que és un lloc de trobada, de sortir de les àrees assistencials, és un punt de reflexió, de descans, de trobar tranquil·litat i fer una mica de vida social pel que fa als treballadors”, ha subratllat el director de l’Hospital, Joan Galbany. “Volem donar un excel·lent servei, un servei estrella i convidem la ciutadania que comprovi que constati que hem apostat molt fort per aquest servei. En la mesura que tinguem èxit podem ampliar els horaris i serà en benefici del mateix servei” ha afegit.