Secció: Economia

Fil a l’agulla per resoldre problemes de mobilitat llargament reivindicats. Si fa uns dies es va anunciar que la Diputació de Tarragona invertirà 2,7 milions d’euros en millorar la carretera d’Amposta a Sant Carles de la Ràpita, una de les portes d’entrada al Parc Natural del Delta, ara és el Ministeri de Foment qui ha aprovat la millora dels accessos a la capital del Montsià des de la N-340 i altres carreteres secundàries que enllacen amb el Delta.

 

L’Ametlla de Mar és el referent turístic a les Terres de l’Ebre i així ho constata la taxa turística, que la situa com a líder en recaptació d’aquest impost que grava l’estada dels turistes. Però des de fa dos anys vivia una situació complicada, ja que des que el 2016 dues sentències del Tribunal Suprem van suspendre el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal vigent. Un fet que no els permetia atorgar llicències. Però des de llavors s’ha estat treballant per normalitzar la situació i enguany ja es podran donar de nou els primers permisos urbanístics.

 

El Parc Natural dels Ports es començarà a promocionar com a destí turístic de natura i muntanya en família a través de les xarxes socials. La campanya que ha presentat l’Agència Catalana de Turisme, aquest dilluns, als municipis i a la cinquantena d’empreses adherides al segell, s’ha dissenyat per ser difosa a través de Facebook i Instagram.

 

Un total de 14 projectes empresarials del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre han estat reconeguts en la cinquena edició dels Premis Emprèn, un certamen que la Diputació de Tarragona convoca anualment per fomentar l’esperit emprenedor i la innovació i promoure l’economia del territori amb la creació de noves empreses.

 

Ports de la Generalitat participa conjuntament amb l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET), per segon any consecutiu, en un estand al Saló Nàutic Boot de Düsseldorf  a Alemanya, que se celebra del  20 al  28 de gener de 2018. La fira alemanya és el referent  internacional del sector nàutic i els esports aquàtics arreu del món. 

Des del passat dilluns fins dimecres, Deltebre va ser protagonista a la fira Madrid Fusión amb 19 tallers de degustació dels productes i de la gastronomia del municipi. Tres dies que, segons l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ens han atorgat una “nova oportunitat per projectar un Delta de l’Ebre emergent posant en valor el seu producte, la seva cuina i el seu paisatge”.

 

Aquest any se celebren eleccions per renovar les estructures de les cambres de comerç, i en aquest context, des de la Cambra de Tortosa es treballa amb l’objectiu” que tots els sectors i tots els territoris de les Terres de l’Ebre estiguin representats en el nou plenari, un plenari que passarà de 28 a 21 membres per ser més operatiu i àgil.

Els banyistes podran accedir a partir de Setmana Santa a la platja de Riumar des d’unes passarel·les noves. Si aquest estiu va ser el torn de renovar els passadissos perpendiculars, ara toca la passarel·la central, que connecta amb la resta. El Ministeri de Medi Ambient ha invertit vora 1 milió d’euros en substituir-les. Avui, el subdelegat del govern espanyol ha visitat els treballs.

 

El regidor del PDCAT a l’Ajuntament de Deltebre i membre del Consell d’Administració del Consorci d’Aigües de Tarragona, Kilian Franch a avançat a “l’Ebre al Dia” que en les darreres estimacions de consum d’aigua del CAT es nota un augment de consum d’aigua que el posa a nivell dels anys 2006 -2007 abans de la crisi.

L’Ajuntament d’Amposta va concedir, al 2017, més de 9.000 euros en ajuts a projectes municipals d’autoocupació. En concret, l’Ajuntament va subvencionar cinc emprenedors que van iniciar el seu propi projecte empresarial durant el 2016 i van donar-se d’alta a la Seguretat Social com autònoms.

Els productors d’oli, els productors de vi i, especialment, les empreses citrícoles del territori fa anys que han consolidat l’exportació dels seus productes. Ens hem fixat, precisament, en el cas concret de cítrics Baix Mon Cugat, una empresa de Bítem que ven el 80% de taronges i mandarines al mercat alemany.

Que el Delta és una de les zones més vulnerable al canvi climàtic i que el mar li està guanyant la partida és una realitat. El retrocés de la costa, causada per la falta de sediments que es queden retinguts als embassaments de la conca de l’Ebre, és superior als 10 metres per any a la zona de la desembocadura. Des de l’any 2014, el projecte Life Ebro-Admiclim, amb fons europeus, ha estat elaborant un Pla d’Acció Climàtica, demostrant que és viable l’aportació de sediments del riu cap al Delta. El projecte acaba enguany. Feina feta i objectius acomplits. Però ara falta el finançament i la voluntat per impulsar un Pla de gestió integral de sediments per tota la conca de l’Ebre.