Després dels dos anys més complicats per al sector turístic de la demarcació de Tarragona, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) ha donat a conèixer les dades de les inversions que les empreses han realitzat enguany pel que fa a la renovació, millores i construccions de nous establiments.
Durant aquest any 2022 els empresaris han invertit uns 70 MEUR; aquí s’inclouen les millores, reformes integrals, ampliacions o construccions de nous establiments. Pel que fa als diferents tipus d’allotjaments, els hotels han invertit uns 45 MEUR, els càmpings 20 MEUR i els apartaments 5 MEUR. Actualment, a la demarcació de Tarragona s’ofereixen unes 70.000 places en hotels, 78.000 en càmpings i 25.000 en apartaments.
Berta Cabré, presidenta de la FEHT, ha afirmat que “és francament encoratjador veure l’empenta i la perseverança del sector turístic per millorar l’experiència dels nostres visitants. Després de dos anys molt complicats i de la incertesa que vivim, els empresaris segueixen invertint. Tant empreses petites com grans cadenes demostren la seva aposta continuada per millorar la qualitat dels seus establiments a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre”. Segons Cabré, en els darrers 6 anys, el total de les inversions arribaria gairebé fins als 500 MEUR. A més, ha destacat que “aquestes inversions que es fan, la gran majoria són per millorar els establiments amb un ferm compromís per la sostenibilitat mediambiental”.
Reformes per augmentar la qualitat i un nou hotel a Salou
Així, aquest any 2022 els hotels de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre han apostat per les reformes integrals, això inclou la construcció de grans piscines i instal·lacions aquàtiques amb tobogans per als més petits, noves àrees infantils, renovats spas i wellness, nous serveis de restauració i, pel que fa a les habitacions s’han dotat de nou mobiliari i tecnologia. A més, destaca la inauguració d’un nou hotel a Salou, l’Alannia Salou, un complex innovador i sostenible de 4 estrelles.
Pel que fa als càmpings també estan instal·lant zones aquàtiques per a infants, han habilitat nous allotjaments i zones per a mascotes, han instal·lat nous bungalous amb tots els serveis, han millorat les zones esportives i les zones comunes de dutxes i serveis.
Per la seva banda, els apartaments han invertit en la compra d’immobiliari per a fer gestió de lloguer turístic i han fet reformes, tant de l’interior (renovació de mobiliari, banys i cuines) com de l’exterior dels allotjaments (piscines, jardí, façanes, instal·lació de panells solars, zona de jocs…), entre altres inversions i manteniment preventiu de cada any.
Cabré ha manifestat que “si no hi ha cap inconvenient de darrera hora, preveiem un estiu amb unes ocupacions similars a les de l’any 2019. Esperem que també puguem allargar la temporada. Ho necessitem”.
La FEHT, representant el 90% de les places de la província de Tarragona La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) és una
entitat sense ànim de lucre que defensa els interessos de l’empresariat turístic de la província de Tarragona. Actualment, representa el 90% de les places turístiques de la província.
Dins la FEHT hi ha integrades les principals entitats i associacions privades que conformen el sector de l’hostaleria, el turisme i les activitats d’oci de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Així doncs, actualment hi formen part:
- L’Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 110 hotels membres i 60.000 places -el 90% del total de places hoteleres a la província-.
- L’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb 54 associats i 66.000 places.
- L’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb més de 80 empreses i 24.800 places.
- L’Associació d’Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada amb 11 empreses membres.
- PortAventura World és soci com a empresa estratègica a la zona.
El principal objectiu de la FEHT és satisfer les necessitats dels professionals i les empreses d’aquests sectors, així com dinamitzar l’àmplia i variada oferta d’allotjament existent en aquesta demarcació a través d’una representativitat cohesionada.