L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel (CiU), ha anunciat l’inici de converses amb la resta de grups municipals amb vista a definir el procés de consulta sobre el monument franquista. Segons ha explicat, en poques setmanes volen definir la data, la pregunta i el desenvolupament de la jornada de votacions.
El guionista Josep Maria Bunyol ha agafat la màquina del temps i s’ha teletransportat com si fos el Doctor Who a la dècada dels 80 i 90. Aquest és un dels referents que ha recollit al llibre ‘Jo també veia Bola de Drac’, un compendi que explora la televisió i altres formes culturals de l’època i que desperta la nostàlgia dels que la van viure en primera persona.
L’Ametlla de Mar és un referent turístic a la demarcació de Tarragona. Així ho constata el lideratge que es manté en recaptació de la taxa turística d’ençà que va iniciar-se el cobrament d’aquest impost als turistes.
El Paisatge oliveres mil·lenàries del Territori Sénia representà a Espanya al Premi Paisatge del Consell d’Europa entre els 47 Estats membres i ha obtingut una de les 3 Mencions especials. El 9 juny a Budapest el Consell d’Europa lliurarà el premi a la Mancomunitat Taula del Sénia que el presentà amb l’Associació Territori Sénia i el suport d’Aragó, Catalunya i València.
El ple de març de l’Ajuntament d’Amposta, que es va celebrar de forma extraordinària en dimecres perquè el dilluns era festiu, va aprovar fins a cinc mocions de l’oposició: dos del regidor Germán Ciscar, dos del Partit dels Socialistes i una presentada conjuntament a instàncies del PSC.
Amposta estrenarà una novetat literària per Sant Jordi. L’escriptor Jesús Serrano presentarà el proper 15 d’abril a la Biblioteca Sebastià Juan Arbó l’obra ‘Llavis molsuts i altres mentides’. El creador del personatge Miquelet Setencàrrecs i la granota Teresina s’endinsa en una novel·la de rerefons històric que aproparà al lector un capítol desconegut de la Batalla de l’Ebre.
El Centre Tecnològic de la Fusta i el Moble de Catalunya, situat a la Sénia, és una de les dos entitats catalanes juntament amb el Centre Tecnològic de Catalunya que participen en el projecte, que busca millorar el procés de compra i venda dins el sector del moble, un dels més perjudicats per l’esclat de la crisi immobiliària.
La incertesa per l’actual situació política espanyola ha generat diverses opinions. El diputat al Congrés per Democràcia i Llibertat, Ferran Bel, ha titllat “d’absoluta gesticulació” l’escenari de l’actual política espanyola.
La tercera edició de la Mitja Marató de Tortosa tindrà lloc en circuit urbà el diumenge 10 d’abril, amb dos distàncies: la mitja marató de 21 kilòmetres i la més curta de 10.000 metres. La prova es caracteritza per l’alta participació, amb una mitjana de 400 corredors, i la presència d’atletes professionals.
De manera extraordinària, la missa de la baixada de
L’any 2014, de les 41 comarques catalanes el Baix Ebre ocupava la posició número 21 al rànquing elaborat per la Confederació Empresarial de Tarragona (CEPTA). Ara, aquest organisme juntament amb el Consell Comarcal aspiren a fer escalar posicions, mitjançant una relació més estreta entre l’administració i l’empresariat.
A P3 s’oferiran 75.940 places i a 1r d’ESO un total de 81.720 places. El Departament crearà sis noves escoles, una d’elles per fusió de dues, i tres nous instituts
ICV-EUiA ha deixat la coalició que fins ara mantenia amb Esquerra Republicana a Amposta. Segons afirmen, l’actuació dels republicans durant els últims mesos ha sigut detonant per a la decisió. Insisteixen que no els han tingut en compte en assumptes importants i ara obren la porta a constituir un partit aprofitant l’aparició de Podem al municipi.
