Concretament, i amb els vots favorables de la regidora no adscrita Rosita Pertegaz, del regidor German Císcar i d’Esquerra d’Amposta i l’abstenció de CiU i del PSC, es va donar llum verd a la moció de Ciscar, que reclamava la creació d’una taxa d’actuacions singulars de la Policia Local. “En aquells grans esdeveniments que realitzen empreses privades amb afany de lucre i que necessiten de seguretat extra, el costa d’aquesta seguretat hauria d’anar, en part, a càrrec de l’empresa privada”, va argumentar Ciscar, tot aportant l’exemple de Vilanova i la Geltrú, on existeix una taxa d’aquestes característiques. El portaveu del PSC, Francesc Miró, va argumentar l’abstenció del seu grup tot assenyalant que el partit “està lluny de la concepció mercantilista de l’Ajuntament”. I la portaveu de CiU, Isabel Ferré, va assenyalar que la votació del seu grup era l’abstenció perquè “hi ha dubtes sobre la taxa, perquè els efectius policials són els que són i no es pot hipotecar una patrulla per aquesta finalitat”. No obstant, el regidor de Governació, Miquel Subirats, va assenyalar que l’equip de govern ja treballa en la redacció d’una ordenança d’aquestes característiques que inclou altres aspectes com la neteja després d’esdeveniments d’aquest tipus o les fiances en cas d’utilitzar equipaments públics. Va assenyalar que “precisament, per evitar hipotecar els efectius, s’incorporaria una nova patrulla addicional per fer aquests serveis”.
Ciscar també va portar a aprovació del ple la proposta d’estudiar la creació d’una taxa per posar tanques protectores a construccions en ruïnes, que va tirar endavant amb els vots favorables de Pertegaz i del grup municipal d’Esquerra d’Amposta i les abstencions del PSC i CiU. “Es tracta de tenir eines per pressionar els propietaris d’aquests immobles en ruïnes, habitualment bancs, a agilitzar la retirada de les tanques, que ocupen la via pública”, va dir.
Pel que fa a les mocions del Partit dels Socialistes, que van ser aprovades per unanimitat, una reclama al Govern de la Generalitat que destini “a les comarques ebrenques com a mínim el 50% dels recursos obtingut per l’impost sobre les centrals nuclears”, en paraules del seu portaveu, Francesc Miró, que també va afegir la necessitat de “impulsar conjuntament amb els ajuntaments i agents territorials i econòmics, un pla d’industrialització de les Terres de l’Ebre que incloga un calendari d’actuacions concretes a tal efecte”. Finalment, el ple va aprovar per unanimitat (i després que en Junta de Govern es decidís presentar de forma conjunta per tots els grups municipals) una moció impulsada pel PSC en que es reclama a la Generalitat de Catalunya el reconeixement i pagament del deute amb l’Ajuntament d’Amposta.
En el torn de precs i preguntes, el portaveu de Plataforma per Catalunya, Germán Ciscar, va denunciar que un treballador utiliza un cotxe municipal per fer gestions privades. Ciscar considera que és una discriminació per la resta de personal. L’equip de govern va negar aquest extrem i va recordar que els únics vehicles oficials són els de Brigades i els de la Guàrdia Urbana. El govern va assegurar que amb el cotxe en qüestió no es fan més quilòmetres en comparació amb la resta. De fet, l’Àrea de Serveis Municipals està controlant els consums dels vehicles i properament instal·larà un sistema de GPS per seguir totes les unitats i tenir-les localitzades.
El govern també va informar durant el Ple d’aquest dimecres sobre les actuacions de millora que s’estan portant a terme en l’arbrat del polígon Tosses. El Grup Municipal de Convergència va alertar sobre la tala d’algunes espècies i es va interessar pels treballs que s’estan realitzant. Davant els desperfectes que han causat les arrels d’alguns arbres, l’àrea de Serveis Municipals ha optat per talar-ne alguns i podar els ubicats al carrer Berlín. La voluntat de l’equip de govern és adequar les voreres i els carrers afectats a través d’un nou pla d’ocupació.
Pel que fa l’estació de recàrrega de vehicles elèctrics, que serà l’única entre Tarragona i Castelló, comptarà amb un pressupost de poc més de 48.600 euros i no tindrà cap cost per a l’Ajuntament. El regidor de Noves Tecnologies, Transparència, Sostenibilitat i Eficiència Energètica, Pau Cid, destaca el fet que gràcies a diferents gestions fetes per l’equip de govern, aquesta instal·lació es finançarà a través de dues subvencions i d’aportacions de marques de vehicles. En concret, el consistori rebrà una subvenció de l’ICAEN (Institut Català de l’Energia) de 25.000 euros, una de MOVEA (del ministeri d’Indústria, Energia i Turisme) de 15.000 euros i l’aportació de 12.000 euros repartits entre quatre de marques de vehicles. Per tal d’avançar el projecte, en el ple de dimecres 30 es va aprovar una modificació de pressupost de 23.700 euros que servirà per avançar part de les subvencions que encara no s’han fet efectives.