Us deixem els actes més destacats d’aquest diumenge de Festa Major de la Cinta a Tortosa:
11.45 h Ballada de Gegants de la ciutat, abans d’entrar a l’ofici, amb la presència de les pubilles, pubilletes, hereus i hereus infantils.
- Lloc: pl. de la Cinta
12.00 h Solemne Missa Estacional, en honor de la Verge de la Cinta, Patrona de la Ciutat. Acte presidit per Sergi Gordo Rodríguez, Bisbe de Tortosa. En acabar, el Bisbe impartirà als fidels la BENEDICCIÓ PAPAL. Càntics a càrrec del Cor La Binota.
- Lloc: Altar Major de la Catedral de Tortosa.
13.15 h Ball de l’Àguila de Tortosa en honor de la Verge de la Cinta, les autoritats, la Reial Arxiconfraria de la Cinta, la Cort d’Honor, les pubilles i les pubilletes, a l’altar major de la Catedral.
- Lloc: Catedral de Santa Maria
A continuació, a fora a la Plaça de la Catedral, tindrà lloc l’exhibició d’un pilar de la Colla Castellera de Tortosa, tot seguit, la tradicional ‘TRONA DE FOCS’ en homenatge a la ‘patrona la Mare de Déu de la Cinta.
- Lloc: porta principal de la Catedral de Santa Maria
En acabar, sortida del Seguici de Festa Major, amb La Reial Arxiconfraria de la Cinta, la Cort d’Honor, pubilles, pubilletes, hereus i hereus infantils, Gegants, Cucaferes i Cort de Bèsties i la Banda Municipal de Música de Tortosa. Recorregut: pl. de la Catedral c. de la Croera, c. de la Ciutat, c. del Bisbe Aznar, pl. del Pont de Pedra, av. Generalitat, Dr. Vilà i pl. Ajuntament
13.45 h Pasdoble Tortosa. La Banda Municipal de Música de Tortosa interpretarà l’himne de la ciutat, obra del mestre Monclús, en presència de la Reina, l’Hereu Major, la Reina Infantil i l’Hereu Major Infantil de Festes, les pubilles, pubilletes, hereus i hereus infantils, autoritats i la corporació municipal.
- Lloc: pl. Ajuntament
18.45 h Cercavila de la Banda de Música la Lira Ampostina. Recorregut: pl. Carrilet, av. Generalitat, c. Dr. Vilà i plaça Ajuntament.
- Organitza: Reial Arxiconfraria de la Cinta i Ajuntament de Tortosa
19.00 h Pasdoble Tortosa a la plaça de l’Ajuntament. La Banda de la Lira Ampostina interpretara l’himne de la ciutat
en presència de les pubilles, hereus, autoritats i membres de l’Arxiconfraria. En acabat, la Banda i el Seguici de Festa Major es dirigiran a la plaça de la Cinta per començar la processó.
- Lloc: pl. Ajuntament.
- Organitza: Reial Arxiconfraria de la Cinta i Ajuntament de Tortosa.
19.30 h Solemne processó en honor de la Mare de Déu de la Cinta, presidida per Sergi Gordo Rodríguez, Bisbe de Tortosa. Es farà el recorregut habitual amb l’acompanyament del Seguici Festiu de la Cinta, la Lira Ampostina i la Banda Municipal de Música de Tortosa. Hi assistiran les autoritats, la Reina, l’Hereu Major, la Reina infantil, l’Hereu Major infantil, les pubilles, hereus, les pubilletes i els hereus infantils.
La primera majordoma Bàrbara Cinta Marro ha decidit que aquest any el portador de l’Estendard principal sigui el doctor Martín Iriondo Sanz, doctor en Medicina i Cirurgia; a qui acompanyaran com a borlistes Gemma Ginovart Galiana, doctora en pediatria; i la infermera Sònia Ponce, qui dirigeix la línia Pediàtrica de Tortosa. La Junta de la Cort d’Honor de la Mare de Déu de la Cinta ha confiat la seua bandera a M. Teresa Altadill Ardit. L’acompanyaran com a borlistes Mar Martín Altadill i Núria Rodríguez Altadill.
22.00 h a 00.00 h Novena Prova del Circuit de Penyes: Cursa de Llits. La Cursa de Llits és una prova lúdica i competitiva on les penyes construeixen i decoren llits mòbils per superar un circuit amb obstacles i trams de velocitat.
- Lloc: av. Generalitat, tram del Parc Municipal Teodor Gonzàlez
- Organitza: Comissió de Penyes i Ajuntament de Tortosa.
- Col·labora: Autoescoles Montesó, Vip’s Cafès & Tes, Bar Ribera i APPFIT.
22.00 h Concert tribut a Sopa de Cabra amb BEN ENDINS. Homenatge apassionat a una de les bandes més emblemàtiques del rock català: Sopa de Cabra. Amb fidelitat musical i molta energia, el grup repassa els grans èxits com L’Empordà, Camins o El boig de la ciutat.
- Lloc: Passeig Central del Parc Municipal Teodor Gonzàlez
23.00 h Ball amenitzat per l’Orquestra The Welcome Band.
- Lloc: recinte de ball de l’Auditori Felip Pedrell.
23.30 h Concert del grup SEXENNI. Sexenni arriba amb Joc de nens (L’expansió), un concert ple d’energia, ritmes festius i bon humor. Amb un estil fresc que combina pop, cumbia i tocs urbans, el grup convida a viure la vida amb mirada despreocupada i molta festa. Una proposta vibrant que connecta amb totes les generacions.
- Lloc: Passeig Central del Parc Municipal Teodor Gonzàlez.
23.30 h a 06.00 h X Festa remember ‘El Parc es mou: Xito & Friends’.
- Lloc: Restaurant el Parc.
- Organitza: Restaurant el Parc.
- Col·labora: Ajuntament de Tortosa
01.15 h El Parc es mou amb Festa DJs. Balla, xala i canta fins a la matinada amb un repàs dels millors èxits dels últims temps i de l’actualitat per finalitzar amb la millor música electrònica del moment, amb potents efectes de llum i so de la mà de DJ PAC’S PRODUCTION, MORA, LAYLOW i ORIOL POY.
- Lloc: Passeig Central del Parc Municipal Teodor Gonzàlez.
- Organitza: Ajuntament de Tortosa
02.00 h Traca Jove al Ball, en la recta final de l’actuació a càrrec de l’Orquestra The Welcome Band que interpretarà els darrers èxits de la música actual en el tram final de la nit.
- Lloc: recinte de ball de l’Auditori Felip Pedrell
02.00 h NIT POP. Música non-stop amb Purpurina (DJ Kanjo & Ju).
- Lloc: recinte de l’auditori Felip Pedrell.
- Organitza: Club Esportiu Futsal i Centre d’Esports Tortosa.
Podeu consultar tot el programa clicant en aquest enllaç.