El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha confirmat als organitzadors dels Premis PERIFÈRIC que assistirà i presidirà la Gran Gala d’entrega de guardons i diplomes que es celebrarà el pròxim dijous 10 d’abril, al teatre de la Lira Ampostina (18 hores). A quinze dies de l’esdeveniment, ja hi ha 390 persones que han confirmat la seua presència (l’espai té una capacitat de poc més de 500 butaques).
“Estem molt agraïts de rebre aquest suport per part d’un alt representant del govern de l’Estat”, comenten Josep Maria Arasa, del Grup Ebre Media, i Francesc Puig, de Comunicacions dels Ports, per acabar afegint que “aquest suport materialitza un dels objectius centrals que ens havíem marcat: visualitzar el gran potencial econòmic de la cruïlla de Catalunya, el País Valencià i l’Aragó”. “Tot plegat ens responsabilitza, també com a mitjans de comunicació, a seguir creant espais de cooperació”, concloïen.
A la Gran Gala també han confirmat la seua presència l’Embaixador Permanent de l’Estat davant l’OCDE, Ximo Puig, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i la presidenta de la Fundación Cultura de Paz, Ana Barrero, ja que durant l’acte es reconeixerà a títol pòstum la figura de Federico Mayor Zaragoza, president del Comitè d’Honor dels Premis. També estan confirmats alts càrrecs del Govern de la Generalitat, vint-i-un alcaldes, diputats de Castelló, Tarragona i Terol, representants de la societat civil (universitat, patronal i sindicats), bona part dels membres del Jurat i tots i cadascun dels 48 guanyadors dels premis comarcals; a més d’altres finalistes i candidats, ja que a més dels guardons també es repartiran dos-cents diplomes.
Menció especial mereixen les més de vint marques d’empreses i comerços que oferiran, en acabar la gala, la Primera Mostra de Productes d’Ilercavònia. Es podran degustar exquisits productes gastronòmics quilòmetre zero, provinents dels 114 municipis que sumen les Terres de l’Ebre, el Matarranya, els dos Maestrat, i els Ports. Això serà durant el networking final.