Agilitzar la construcció del tercer carril de l’AP7, amb la demanda d’allargar-lo més enllà d’Amposta fins inici del País Valencià, la necessitat d’ubicar pantalles acústiques també al tram de les Tres Cales, així com, l’execució de millora dels accessos de l’N-340 a Amposta i el calendari per fer la variant de Gandesa, van ser els temes tractats en la reunió al ministeri.
Gaseni va tornar a “reivindicar allargar el tercer carril fins al tram d’inici del País Valencià, cobrint així també una part del Montsià que ara quedarà desatesa”
El senador Jordi Gaseni ha visitat aquests dies el Ministeri de Transports per repassar la situació de diversos projectes pendents a les Terres de l’Ebre amb el director general de carreteres de l’Estat, Juan Pedro Rodríguez Palomino, i amb el seu delegat a Catalunya, Vicente Vilanova. Gaseni, que va demanar la màxima celeritat en la redacció del projecte de construcció del tercer carril de l’autopista AP7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, va tornar a “reivindicar allargar el tercer carril fins al tram d’inici del País Valencià, cobrint així també una part del Montsià que ara quedarà desatesa”.
A la reunió també es va parlar de la construcció de les pantalles acústiques a l’AP7, projecte que s’ha d’aprovar de manera definitiva a finals d’aquest mes de març
A la reunió també es va parlar de la construcció de les pantalles acústiques a l’AP7, projecte que s’ha d’aprovar de manera definitiva a finals d’aquest mes de març. El senador republicà plantejà respecte al tram de l’Ametlla de Mar i Mont-roig del Camp, “la necessitat d’ampliar la cobertura d’aquestes pantalles fins a espais urbans afectats per l’AP-7 com per exemple la urbanització de les Tres Cales”.
De fet, avui es debatrà a la Comissió de Transports i Mobilitat del Senat una moció presentada pel grup republicà sobre el calendari d’execució del tercer carril de l’AP-7.
Gaseni va lamentar el retard en l’execució del projecte de millora dels accessos des de l’N-340 a Amposta, que també han de permetre facilitar l’entrada al municipi i la connexió amb la carretera de Sant Jaume d’Enveja
D’altra banda, Gaseni a la reunió va lamentar el retard en l’execució del projecte de millora dels accessos des de l’N-340 a Amposta, que també han de permetre facilitar l’entrada al municipi i la connexió amb la carretera de Sant Jaume d’Enveja. “Aquest projecte el Ministeri el va començar a treballar el 2013, i des de 2022, gràcies a una esmena d’Esquerra Republicana als pressupostos generals, disposa d’una partida habilitada d’1,8 milions d’euros per fer l’obra, però no s’ha fet res per executar-la”.
Jordi Gaseni també va demanar celeritat en la redacció del projecte constructiu de la variant de Gandesa; i va proposar fer un seguiment periòdic a la Delegació de carreteres de l’Estat a Tarragona de tots els projectes.