El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha encarregat a Ineco la redacció de l’estudi informatiu del nou branc ferroviari de connexió Tarragona-València al nus de Vila-seca. L’encàrrec, ja formalitzat, té un pressupost de 450.781,26 euros i un termini d’execució de 26 mesos. El document s’ha publicat avui a la Plataforma de Contractació del Sector Públic.
Al nus de Vila-seca conflueixen el Corredor Mediterrani i la línia convencional Miraflores – Reus – Tarragona. La connexió actual entre les dues línies es realitza mitjançant un ramal de via única que permet el desviament de circulacions dels tràfics de mercaderies i els trens de mitjana distància en relacions amb el sud.
No obstant això, aquest ramal, tal com està actualment configurat, obliga que els moviments de trens que circulen en direcció Tarragona-Vila-seca-Corredor Mediterrani (sentit València) es facin a nivell (cisallament), travessant les dues línies i ocasionant limitacions en l’explotació ferroviària de les mateixes.
El nus de Vila-seca constitueix un punt important del Corredor Mediterrani i aquesta actuació està encaminada a eliminar les limitacions que afecten l’explotació ferroviària.
L’abast de l’estudi informatiu serà el necessari per servir de base als processos d’informació pública i d’audiència a les administracions establertes a la legislació ferroviària vigent i la d’avaluació ambiental.
L’encàrrec inclourà la prestació de serveis d’enginyeria (consultoria i assistència) per a la realització dels tràmits d’audiència i informació pública, anàlisis d’al·legacions i obtenció, si escau, de la Declaració d’Impacte Ambiental fins a l’aprovació definitiva de l’estudi.