El Grup d’Acció Local Terres de l’Ebre (GALP) ha presentat aquest dimecres la campanya de promoció de peix i marisc fresc de llotja ‘De la mar, al plat!’. Aquesta iniciativa persegueix un doble objectiu, per una banda, incentivar el consum de peix i marisc fresc de les confraries de pescadors de la costa de l’Ebre a poques setmanes de Nadal, i per altra, fer possible que les noves generacions optin per consumir peix fresc en lloc de peix d’altres zones del món i de molta menys qualitat.
La campanya divulga receptes innovadores amb tres espècies de la costa de l’Ebre (pop, moixarra i rap) que han elaborat tres cuiners de referència de la Ràpita, Deltebre i l’Ametlla de Mar. Els cuiners que han participat són Albert Guzman, Sergi Piñol (Les Dunes) i Miquel Tomàs (La Taverna del Port). A part de la pròpia recepta, s’han elaborat uns vídeos que pretenen explicar de forma pedagògica i pels mateixos cuiners com es netegen els peixos i quins secrets són els millors per tastar aquests productes.
“El GALP vol posar en valor el producte de la mar de l’Ebre, i pensem que amb accions que difonguin aquesta riquesa, surt guanyant el sector pesquer però també el turisme i la restauració”, ha assegurat Joan Alginet, gerent del GALP.