L’alcalde Joan Roig (ERC) ha presentat aquest dimarts la Síndica de Greuges d’Alcanar, les Cases i Alcanar Platja, Rosa M. Raga Chimeno. Aquesta figura s’ha creat per a fer de nexe d’unió entre la ciutadania i l’Ajuntament i per apropar la ciutadania al consistori. Es tracta d’un nou pas que l’equip de govern ha donat en l’àmbit de la participació ciutadana i la transparència.
Roig en el decurs de la compareixença li ha fet “un agraïment públic molt sentit per la seua voluntat d’ajudar-nos de forma desinteressada, en una mostra de generositat que cal posar de manifest”. I també ha destacat “el seu currículum brillant”. Raga ha treballat sempre pel benestar de les persones. En una primera etapa professional va fer atenció directa i després va passar a desenvolupar tasques de gestió i direcció en diferents centres d’atenció especialitzada de Catalunya. Entre d’altres, ha estat directora territorial, directora de la residència de Gent Gran de Reus i regidora de l’Ajuntament de Reus.
L’alcalde també ha recordat que “la figura de la Síndica de Greuges té una durada màxima de cinc anys, traspassant així el límit del mandat per garantir la imparcialitat”.
Per la seua banda, Rosa Raga ha destacat “la iniciativa que ha tingut el govern de majoria absoluta d’Alcanar per tenir un control administratiu extern i garantir així que la ciutadania puga sentir-se més prop de l’Ajuntament”.
Les funcions d’aquesta figura que vetlla pels drets fonamentals i les llibertats públiques dels veïns i veïnes del municipi es basen en el reglament del Síndic Municipal de Greuges d’Alcanar i es troben disponibles en el web municipal. Entre altres tasques, inclou la supervisió de les activitats de l’Administració municipal o examinar i resoldre les queixes formulades pels ciutadans i ciutadanes que no estan d’acord amb la gestió municipal.
La Síndica està a la disposició de la ciutadania els dimecres al matí, de 10 a 13 hores, i els dijous a la tarda, de 16.30 a 18.30 hores, a l’edifici dels Serveis Agraris. L’últim dijous de cada mes i, amb el mateix horari, es desplaça a la Llar de Jubilats de les Cases.

