És aquest espai singular i únic a Europa el que ha estat adoptat pels creadors de la marca, l’equip de Roig Creatius, com a icona base. La marca ciutat de la Ràpita, però, té altres elements que la fan del tot singular, com ara que serà una marca ‘viva’, oberta al conjunt de la ciutadania a la que representa, i també, vinculat a això, el fet que el veïnat podrà intervenir com a part activa en la proposta presentada, fent les pròpies aportacions al disseny central per tal de representar tots i cadascun dels sectors del municipi. A la presentació d’aquest matí hi han assistit l’alcalde, Josep Caparrós; la regidora de Mitjans de Comunicació, Èrika Ferraté; i el director creatiu Sergi Roig, de l’estudi Roig Creatius.
Roig, artífex de la proposta que ha comptat també amb la direcció d’Art de Cinta Montserrat, ha posat en relleu que la marca ciutat de La Ràpita pren força a partir de dos elements claus: “L’un és la badia dels Alfacs, un espai únic a Europa i que per tant també fa singular aquest municipi, i l’altre és la incorporació de la ciutadania dins del procés creatiu, perquè el que hem buscat és que la marca identifiqui del tot La Ràpita, i per tant poder-hi imprimir el caràcter de la seva gent és un element diferencial que la fa exclusiva i activa”.
Per això, un cop definida la iconografia base, Roig Creatius anirà afegint a la seua proposta iconogràfica les aportacions que vulgui fer la ciutadania. Per fer-ho, es distribuiran unes postals en diversos punts de la població, en les que hi ha dibuixada la icona base, el semicercle blau que representa la badia, per tal que els participants la puguin completar amb els seus dibuixos per il·lustrar els diferents àmbits de la població (cultura, economia, medi ambient, comerç, educació, turisme…) “El que aconseguim d’esta manera és disposar d’una eina oberta, que no es limita a un únic disseny, fins i tot per representar una mateixa àrea, i sobretot, incorporar-hi el caràcter de la gent fent que la societat formi part de la marca que identifica el poble”.
La marca principal, a més de les submarques per als diferents sectors, estarà formada pel semicercle, damunt del qual hi ha la R de La Ràpita amb l’accent a sobre.
L’alcalde Josep Caparrós ha agraït l’equip de Roig Creatius que hagi escollit la icona de la badia per representar La Ràpita i ha destacat la capacitat de definir una marca que assoleix un doble objectiu: “Un era crear un vincle entre la institució, l’Ajuntament, i la ciutadania, i la proposta que ens han presentat aconsegueix crear una identitat pròpia que representi el consistori i la gent i el segon és que ens permet, com ha de fer una marca corporativa, diferenciar-nos de la resta amb una imatge potent que ha de projectar el potencial de La Ràpita creant vincles interns i també de cara a l’exterior”, ha afirmat Caparrós.
Per la seva banda, la regidora de Mitjans de Comunicació ha apuntat que “a partir d’ara disposem d’una imatge que unifica les diferents marques que utilitzàvem fins ara i disposem d’un perfil propi i modern per divulgar i comunicar totes les accions i activitats que es duguin a terme”.
En pocs dies, un cop es completi el procés de presentació, La Ràpita començarà a comunicar amb esta nova marca ciutat, per bé que el procés creatiu seguirà obert.