Els guanyadors es desvetllaran en el decurs d’una cerimònia a l’Auditori de Girona organitzada pel Grup Enderrock i que La Xarxa, amb el suport de TV Girona, retransmetrà en directe. El duet de còmics Xuriguera i Faixedas repetiran com a presentadors de l’acte, als quals s’afegirà enguany l’actriu Ivana Miño.
Després de tres voltes de votacions, el grup de folk Roba Estesa, amb quatre nominacions, i Doctor Prats, Manel, Animal i Judit Neddermann, amb tres nominacions cadascú, són els artistes finalistes amb major presència a les diferents categories que es premien per votació popular. L’acte servirà també per reconèixer el compositor, intèrpret i arranjador barceloní Francesc Burrull, considerat el Pianista de la Cançó, a qui es lliurarà el Premi Enderrock d’Honor. També es lliurarà el Premi a la Trajectòria a Maria del Mar Bonet pels 50 anys de música als escenaris i el Premi Enderrock Estrella al promotor Gay Mercader, pioner en l’obertura de la indústria musical.
Joan Miquel Oliver, Miqui Puig i Gertrudis + Chambao estrenaran cançons durant la gala. El cartell d’actuacions el completaran Els Amics de les Arts, Blaumut, Hora de Joglar i Sisa.
Un cop acabi la retransmissió de la cerimònia, La Xarxa i TV Girona oferiran un programa especial des del mateix auditori per on passaran els protagonistes de la nit. El conduiran els periodistes Rosó Feliu (TV Girona), Marta Pérez-Verge (Ràdio Arenys) i Uri Moro (Ràdio Ciutat de Badalona).