L’augment de més de 7’5 punts en el consum de les indústries i la recuperació, en els últims cinc anys, de xifres globals similars a les de l’any 2007, ha estat valorat pels gerents del CAT com a clars indicadors de «creixement econòmic». Durant el 2017 es posarà en marxa la nova planta d’ozó, es col·locaran els primers sensors a la xarxa que permetran coneixen online la qualitat de l’aigua en diferent punts i s’implantarà un model de gestió de dades al laboratori basat en el ‘BigData’.
Pel que fa als consums, s’ha consolidat una lleugera tendència a l’alça, tant en ajuntaments com en indústries, i ha crescut un global del 4,93% respecte 2015 amb un consum de 71,07 hectòmetres cúbics. El consum dels ajuntament ha augmentat un 3,34%, tot i que s’ha reduït el consum d’aigua per càpita en els últims anys. «La gent és més molt curosa en el consum d’aigua però creix el consum en el seu global i és una bona dada econòmica», ha dit el president del CAT, Albert Abelló.
El creixement del consum a les indústries de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona que s’abasteixen de la xarxa ha estat del 7,65%. «Deixem enrere una vall de deu anys de xifres inferiors i recuperem xifres de 2007, d’abans de la crisi, i ens fa pensar que pot ser un repunt econòmic i que es pot consolidar», ha remarcat el gerent Josep Xavier Pujol.
Durant el 2016, el CAT, amb un pressupost anual de 40,7MEUR, ha construït la nova planta d’ozó – amb una inversió de prop de 5 milions d’euros-, ha actuat contra la corrosió a les galeries –un pla que s’ha executat en 5 anys i una inversió final de 8,2 milions d’euros- , i ha iniciat un sistema de congelació criogènica per reparar avaries a la xarxa principal sense haver d’interrompre el subministrament.
https://www.youtube.com/watch?v=WDzA0RMQorM
El CAT col·labora en el projecte d’aportar sediments al Delta
Una de les principals actuacions en les què seguirà participant el Consorci d’Aigües de Tarragona durant enguany serà el projecte de retorn de sediments, per frenar la regressió i subsidència del Delta. En els propers mesos, el CAT treballarà en la redacció del projecte constructiu per retornar els fangs que agafen durant el procés de captació de l’aigua procedent dels canals i la potabilització. Calculen aportar unes 1500 tones l’any. Aquestes actuacions s’emmarquen en el projecte Life plus Admiclim, liderat per l’Irta i del que formen part altres socis com els regants de l’esquerra de l’Ebre o l’Agència Catalana de l’Aigua.

