Després d’eliminar un error mecànic del vehicle, es va obrir una investigació al conductor de l’autobús, per determinar l’accident va ser provocat per una negligència. Les proves determinen que el conductor no va superar en cap moment la velocitat permesa a la via, circulant en una mitjana de 100 km/h i que tampoc va conduir sota l’efecte de begudes alcohòliques; ja que així ho determina l’anàlisi. Sobre una possible distracció, el jutge també elimina aquesta possibilitat perquè no hi ha signes d’activitat en els dos telèfons mòbils que disposava el conductor en el moment de l’accident, segons es desprèn del llistat de trucades entrants i sortints.
L’informe dels Mossos va determinar llavors que el cansament va ser la causa que va provocar l’accident. En aquest sentit, la jutge, després d’investigar els fets, detalla que el conductor va respectar el temps de conducció i descans diari establerts al reglament, i que segons van declarar els seus companys, la nit de l’accident no va sopar amb ells per anar a descansar.
En el moment de l’accident, l’autobús es va desplaçar cap a la dreta sense canvis de direcció bruscs i quan se’n va adonar, el conductor va corregir la direcció per tornar al carril, però a la velocitat que anava el vehicle, 75 km/h, va provocar que es dirigís frontalment a la mitjana. En un intent per evitar el xoc, el conductor va fer un gir a la dreta, però no ho va aconseguir i finalment l’autobús va bolcar en el seu lateral esquerre, desplaçant-se 32 metres i envaint el carril esquerre de l’AP-7 en sentit Alacant i part del carril dret del mateix sentit de circulació.
L’actuació del conductor per evitar l’accident, denoten, segons el jutge, la inexistència d’una responsabilitat penal perquè no apareixen indicis de la comissió de delicte dels que se l’imputen.