El text també dóna suport a la col·laboració municipal en «l’organització del debat sobre el procés constituent en el moment que les institucions iniciïn el seu desplegament», al mateix temps que es fa una crida a la participació perquè sigui «el màxim de transversal socialment i política». La moció, proposada per l’Associació de Municipis per la Independència (AMI), també expressa «tot el suport als ajuntaments i electes investigats per la justícia per haver promogut i facilitat l’exercici del dret a decidir, la defensa de la independència de Catalunya o qualsevol altra expressió de les seves opinions polítiques de forma pacífica, lliure i democràtica». Finalment, l’acord també condemna la «politització de l’estament judicial espanyol» i exigeix «institucionalment una separació real de poders com a garantia de democràcia».
En la mateixa sessió plenària es va aprovar per unanimitat una moció presentada per Movem Tortosa i PSC en què s’insta el Govern de la Generalitat a la creació immediata de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l’Ebre. El text es va aprovar amb l’esmena dels grups de CiU i ERC que van afegir que l’organisme pot ser l’ATM o «qualsevol altre ens que tingui les mateixes atribucions i competències en aquest àmbit territorial tenint en compte el model de desplegament de la T-Mobilitat, per tal que les decisions preses en matèria de mobilitat siguin vinculants i consensuades amb el territori, en les mateixes condicions que tenen o tindran en el futur la resta de territoris del país que han desplegat l’ATM». La proposta insta també al Govern a «recuperar i revisar el pla director de mobilitat de les Terres de l’Ebre», així com a «dur a terme el desenvolupament total del Sistema de Gestió d’Integració Tarifària a les Terres de l’Ebre-Priorat».
La moció del PSC per a la catalogació i conservació de les làpides del cementiri municipal que tinguin interès històric i/o artístic també va comptar amb el suport del plenari. Per contra, la majoria de regidors van rebutjar les propostes de Movem Tortosa sobre la creació d’una línia de subvencions a empreses i entitats per a la contractació de persones en atur, i sobre la implementació d’un pla integral de neteja; les del PSC per a la creació d’una brigada d’intervenció ràpida, i per al control de l’execució de les mocions i propostes aprovades pel Ple i la creació d’una comissió de seguiment; i la de la CUP-Ae sobre violència i desigualtat de les dones.
Finalment, en aquest Ple també es va provar el Pla Local de Joventut per al període 2016-2019, el Pla d’Igualtat entre dones i homes de l’Ajuntament i l’adhesió de Tortosa a l’Associació de Municipis Eòlics de Catalunya.

