El festival va néixer amb l’objectiu de difondre les costums i tradicions en l’àmbit de la cultura popular i dinamitzar el sector associatiu en l’àmbit dels instruments de música i la imatgeria festiva. Després del parèntesi de l’any passat, la mostra adopta a partir d’enguany una periodicitat biennal.
Els actes començaran el proper dissabte 22 d’octubre al matí amb el pregó a càrrec de Carme Murall Moreira, néta del folklorista Joan Moreira, en reconeixement a la tasca de la família en l’aportació d’un important patrimoni documental en l’àmbit de la cultura popular i tradició tortosina. També durant el matí, a la plaça de l’Ajuntament, s’exhibiran els gegants Ramon Berenguer IV i Peronella d’Aragó, reconstruïts i datats originalment el 1858, i es faran tallers infantils i jocs tradicionals.
Durant la tarda, a la plaça de la Cinta, hi haurà mostra de gegants i nanos construïts a l’històric taller barceloní «El Ingenio», que després sortiran en cercavila. El Cucafera Folk es reprèn i finalitza el següent dissabte, dia 29 d’octubre, amb el seguici festiu al matí de les entitats de la ciutat. A les vuit del vespre, a la sala d’actes del Patronat, hi haurà el concert «D’aquí i d’allà», a càrrec de la Colla Jove de Dolçainers, que inclou un repertori de peces tortosines i d’arreu dels Països Catalans.

