Els últims anys la mobilitat entre estudiants d’infermeria ha anat creixent progressivament i aquest curs per primera vegada hi hagut més alumnes estrangers que han vingut aquí, que no pas estudiants d’aquí que hagin marxat fora. Així d’Erasmus al llarg del curs han marxat 11 estudiants matriculats al campus ebrenc a diverses universitats europees, mentre que n’han vingut 14. I pel que fa a l’European Nursing Module, que és de quatre setmanes, durant les quals l’estudiant es dedica a observar el funcionament del sistema sanitari d’aquell país, en van marxar 8 i n’han vingut 9.
Els últims nou cursos d’estudiants del campus Terres de l’Ebre que hagin sortit a estudiar fora amb el programa Erasmus n’hi ha 95, 58 amb l’European Nursing Module, i 9 amb el MOU, que és un programa de col·laboració amb universitats llatinoamericanes. Mentre que al campus ebrenc han arribat 47 estudiants del programa Erasmus i 37 de l’European Nursing Module.
Les principals universitats d’intercanvi d’Erasums són les de Trondheim (Noruega); Estocolm i Boras (Suècia); Cork (Irlanda); Reggio Emilia i Trieste (Itàlia); Lyon (França); i Coimbra, Lisboa, Oporto, Açores i Leira (Portugal). També arriben estudiants de Bern, a Suïssa. Respecte a l’European Nursing Module, hi ha conveni amb Bulgària, Romania, Macedònia, Sèrbia, Dinamarca, Suècia, Noruega, Regne Unit, Suïssa i Holanda. Segons Marisa Mateu, responsable del Programa de Mobilitat del Campus Terres de l’Ebre de la URV, aquest tipus d’intercanvis són molt beneficiosos. “Ells aprenen de nosaltres i nosaltres aprenem d’ells”, assenyala tot precisant que alguns dels estudiants escullen el campus de l’Ebre per la seua situació geogràfica i estar prop de Barcelona i també per les seues dimensions. “És un campus petit on els professors poden estar molt per ells”, apunt Mateu, tot assenyalant que alguns el trien “perquè han sentit parlar bé de la nostra facultat”, afegeix. Els estudiants de fora venen principalment a fer les pràctiques i les desenvolupen a l’Hospital Verge de la Cinta, a la Clínica Terres de l’Ebre, a l’Hospital de la Santa Creu i als Centres d’Assistència Primària.