Secció: Economia

El govern català va anunciar ara fa quatre mesos que a partir de l’1 de gener del 2018 els camions deixarien de circular per la N-340 al seu pas per les Terres de l’Ebre, que es bonificaria el seu pas per l’AP-7 i que els turismes podrien utilitzar gratuïtament aquesta autopista entre Alcanar i Vilafranca del Penedès. No només no ha passat res de tot això, sinó que des del primer dia de l’any el que cal pagar als peatges de l’AP-7 ha augmentat gairebé un 2%. Això implica augments d’entre 25 i 35 cèntims per anar de l’Ebre a Barcelona en turisme.

 

Tortosa ha fet un salt qualitatiu en turisme ja que en només un any ha augmentat en més d’un 23% el número de pernoctacions a la ciutat. I és que s’han superat les 106.000 en els 11 primers mesos de l’any. El consistori de la ciutat vol seguir ampliant les xifres i es planteja el turisme esportiu especialitzat en el ciclisme com un dels nous nínxols de mercat a explorar.

La regidoria de Comerç de l’Ajuntament de La Ràpita ha presentat un nou vídeo per promocionar les compres al municipi. El vídeo, realitzat per l’equip de Roig Creatius, convida a fer compres de proximitat als establiments de la població, ressaltant els valors del tracte directe amb els comerciants i la qualitat de l’oferta.

Fer tràmits amb les diferents administracions catalanes d’una forma més senzilla i des de qualsevol lloc, ja sigui amb el mòbil, la tauleta o l’ordinador. Aquesta és la funció de l’idCAT mòbil, un nou sistema de validació per a tràmits electrònics que el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, a través del Telecentre, posa a l’abast de tots els ciutadans de la comarca que vulguin o que necessitin fer alguna gestió electrònica amb la màxima comoditat i sense haver de desplaçar-se físicament enlloc per fer-ho. 

 

En el marc del programa Terra Alta Més, impulsat pel Consell Comarcal de la Terra Alta i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), es va presentar, davant una representació del teixit empresarial del sector oleícola de la comarca, el Pla estratègic per al sector de l’oli i les olives de la Terra Alta, que té com a objectiu facilitar al sector poder fer front als principals reptes estratègics que té plantejats i assolir una millor posició competitiva.

El consumidor sovint associa els cítrics que beu en suc o menja al País Valencià o altres regions espanyoles, ignorant la qualitat de les clementines i taronges que es produeixen a casa nostra. Ara, productors i administració volen donar un nou impuls a la certificació Clementines Terres de l’Ebre per introduir-la al mercat català i espanyol.

L’Ajuntament d’Amposta ha adjudicat, durant aquest 2017, fins a 18 projectes per un import total de més de 4,2 milions d’euros. D’aquests, més de 210.000 són d’obres ja acabades, prop de 975.000 d’obres actualment en execució, i la resta, fins a 3,44 milions d’euros, corresponen a obres que s’han adjudicat aquest tram final de l’any i s’executaran durant el 2018.

 

Els mitjans de comunicació de format digital de Catalunya, els diaris digitals, s’han convertit en una nova víctima de l’article 155 aplicat pel Govern estatal del Partit Popular, amb el suport del PSOE i de Ciutadans. I és que aquesta setmana la Direcció de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, intervinguda per l’estat, ha comunicat finalment que les úniques ajudes per a la promoció del català i l’aranès que sí que es reconeixen aquest any 2017 són les dels mitjans escrits, i les de les televisions privades.

L’església de Miravet ha estat l’escenari escollit per a la presentació del nou oli gurmet de la Ribera d’Ebre: Dolium ja està disponible per ser incorporat a les nostres cuines. Una iniciativa que neix de la col·laboració de diferents productores, cooperatives i l’assessorament del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre. L’objectiu d’aquest projecte és posicionar-se dins el mercat com un producte d’alta qualitat. 

 

La multinacional agroalimentària Kellogg’s utilitza arròs del delta de l’Ebre per alguns dels seus productes. I, amb la col·laboració de l’IRTA, desenvolupa un pla de formació i assessorament dirigit als agricultors del territori per millorar les pràctiques i la rendibilitat dels cultius. En els camps en els quals han actuat, asseguren que en l’última campanya han obtingut 500 quilos més per hectàrea que la mitjana del Delta.

Flix s’enfronta a partir d’aquest desembre a un nou escenari al qual fer front. Amb el tancament de la línia de producció de clor de La Fàbrica s’acaba el monocultiu econòmic que ha regnat a la població després de més de 100 anys. Són molts els que es plantegen quin camí seguirà la població a partir d’avui i una de les solucions més viables és apostar per la diversificació econòmica i sectorial.