El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest dimecres l’inici de la redacció del Pla Director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre el proper mes d’octubre.
Autor: Susanna Cases
La plataforma Trens Dignes ha denunciat que els nous horaris de la línia ferroviària R16, entre Tortosa i Barcelona, «roben» als usuaris 169 minuts diaris en retards. Consideren que als retards oficials que mostren les estadístiques de la Generalitat, cal sumar aquesta demora cronificada a diari amb els nous temps de viatge implantats des del passat 5 d’agost.
Durants els darrers tres dies els caçadors d’ànec del Delta de l’Ebre que utilitzen enzes com a reclam han dut a anellar aquests ocells. L’objectiu de l’anellament és tenir-ne un registre i fer-los una analítica per determinar si estan contagiats de la grip aviària en entrar en contacte amb altres aus migratòries.
Els grups municipals de Movem i el PSC han marxat del ple de l’Ajuntament de Tortosa pocs minuts després d’haver començat en protesta per l’aprovació de la nova modificació del Reglament Ordinari Municipal impulsat per l’equip de govern.
El sindicat de professors USTEC estima que a les Terres de l’Ebre falten 209 docents per atendre als alumnes en condicions de qualitat i salut pels docents.
Aquest dilluns ha començat oficialment el curs escolar a les Terres de l’Ebre amb un total de 27.220 alumnes, segons les xifres oficials del Departament d’Ensenyament.
Diumenge una cinquantena de busos coordinats per les seccions locals de l’Assemblea Nacional catalana van partir de les Terres de l’Ebre plens de manifestants.
El Portaveu de la PDE, Manolo Tomàs, serà l’encarregat de posar l’accent ebrenc a la manifestació de la Diada a Tarragona el proper diumenge.
El rapitenc Anselmo Martinez serà el representant de Catalunya al Campionat d’Espanya de caça que tindrà lloc aquest cap de setmana a Navas del Rey (Madrid). Martínez, empresari del sector de la construcció, arriba al torneig estatal després de guanyar el campionat de Catalunya amb el seu gos de nou anys i raça bretona, anomenat Canto.
Els Mossos d’Esquadra van detenir el passat 2 de setembre dues dones, de 49 i 54 anys, nacionalitat espanyola i veïnes d’Amposta, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública.
La setmana vinent comença la sega de la majoria de camps d’arròs del Delta de l’Ebre. El sector preveu una bona collita tant pel que fa a quantitat com a qualitat.
El moviment veïnal per una ap7 gratuïta i els alcaldes de la nacional 340 faran front comú per exigir a Madrid l’aixecament dels peatges a l’autopista. Aquest és el principal punt d’acord entre veïns i representants polítics que en va sortir de l’assemblea celebrada ahir al vespre a Amposta.
Sense complexos. Atrevida, riallera i, fins i tot, escandalosa. Així és La Pocavergonya.
Les màquines recol·lectores entraran d’aquí a uns dies als camps verds i grocs que distingeixen el paisatge ebrenc per començar a segar l’arròs i iniciar una campanya amb un volum de producció inferior al de l’any passat però de qualitat “excel·lent”. A les portes de la sega, però, el sector està molest per les retallades dels ajuts agroambientals.
L’escassetat de pluges durant els últims mesos està afavorint la campanya de sal, que ha començat fa uns dies i s’allargarà fins a mitjans de setembre. L’empresa Infosa, que explota les salines de la Trinitat a la punta de la Banya, les úniques salines marines de Catalunya, preveu obtenir-ne unes 110.000 tones, en un any de rècords.
“De l’1 al 10, un 8 i, després de segar, potser ho superarem.” Amb 550 hectàrees dedicades al cultiu de l’arròs entre Amposta i Deltebre, el productor Josep Franch lluita des de fa anys contra un enemic principalment: el cargol poma. Enguany, en 30 hectàrees ha aplicat un mètode que podria esdevenir una revolució al Delta, on es produeix el 20% de l’arròs que es consumeix a l’Estat espanyol: la sembra en sec.
Últims dies de la campanya de musclos al delta de l’Ebre, que compta amb una quarantena de productors i unes 160 muscleres entre les badies dels Alfacs i el Fangar. La mortalitat de la cria de l’any passat per l’alta temperatura de l’aigua també ha repercutit enguany.
Inconfusible en el mapa, la punta de la Banya allotja i, a la vegada, protegeix el símbol del delta de l’Ebre. Amb el característic color rosat al bec i les ales i les potes allargades, el flamenc ha tornat a criar al parc natural després d’un any sense fer-ho, i altres temporades marcades per la baixa natalitat.I, quatre anys després de l’última vegada, ahir va tenir lloc el novè anellament científic de polls amb l’objectiu d’aprofundir en el coneixement de l’espècie i promoure’n la conservació.
