Una de les activitats programades dins de la tercera edició de la setmana de l’activitat física i la salut a Jesús, va estar aquest dimarts la conferència que va impartir l’exjugador internacional del Barça i l’Atlètic de Madrid, Julio Alberto Moreno, en la qual va aprofundir en la incidència dels pares en el món del futbol base i la conducta dels nens en funció del comportament dels seus pares.
La tercera setmana de l’activitat física que organitza l’EMD de Jesús va arrancar diumenge 12 de març amb la Festa de la Bicicleta. Entre les activitats d’aquest primer dia de la jornada també va tenir lloc la fase final del torneig de pàdel a les instal·lacions del centre Jesússport i diferents partits de futbol. Dilluns va ser el torn de pàdel gratuït, tirada de bitlles i una jornada de portes obertes a les instal·lacions del Club Ball Twist Jesús amb les modalitats de gyroquinesi i pilates.
Dimarts pel matí van seguir les activitats amb pàdel al centre Jesússport i a migdia una exhibició de Judo a càrrec del nucli de tecnificació Priorat-Tortosa al centre d’educació especial Sant Jordi. A més es va realitzar una gimcana familiar.
Ja per la tarda, va arribar un dels plats forts d’aquestes jornades va arribar amb aquesta xarrada-col·loqui “El paper dels pares i mares envers l’educació i competició dels seus nens” a càrrec de l’exdirector de l’escola de futbol base del FC Barcelona Julio Alberto Moreno. Una activitat que va organitzar el CF Jesús Catalònia i amb la col·laboració del programa +Kesport de la secretaria general de l’esport de Catalunya i la Federació Catalana de Futbol.
Julio Alberto va exposar diverses situacions a les quals s’ha enfrontat i va incidir en la tolerància zero als comportaments incívics que protagonitzen, alguns pares, als camps de futbol i la influència sobre la carrera futbolística dels seus fills.
Amb tot, l’exblaugrana va destacar la importància del diàleg entre els fills i els pares, així com el paper de l’entrenador per inculcar als seus jugadors que el futbol és un joc, sense que la competició tingui tot el protagonisme.
Les diferents activitats que s’han programat s’allargaran fins el proper 18 de març. Les jornades es clouran dissabte amb la celebració dels Premis de l’Esport Jesusenc en els que es premiarà i reconeixerà el treball a esportistes i persones vinculades al món de l’esport del poble. A més, s’escollirà el millor esportista jesusenc de l’any 2016. Un acte que tindrà lloc a partir de les set de la tarda al casal jesusenc.