L’exalcalde de Móra d’Ebre, Santiago Campos, està treballant per constituir una nova candidatura per les properes eleccions municipals del maig del 2019. Vol presentar una llista que estigui al costat de la gent jove i que treballi per Móra d’Ebre i per la comarca. Tot i que descarta encapçalar-la, assegura que la impulsarà perquè l’any que ve pugui presentar-se a les municipals.
Campos crea aquest nou partit després de donar-se de baixa del PDeCat ja que no se sent “a gust” amb la línia que porta ara el partit a nivell nacional i tampoc està d’acord amb el rumb que té a nivell local. Assegura que no hi ha diàleg entre el grup municipal i l’actual equip de govern i diu que en dos anys tan sols s’han convocat dues reunions. L’exalcalde assegura també que l’actual equip de govern no està treballant per al desenvolupament econòmic de la comarca i critica durament “les poques polítiques d’arrelament de la gent jove”.
Santiago té un to crític també amb la direcció del partit a nivell nacional. Defensa que ara “el més important és que els polítics surtin de la presó” i que “puguin tornar a Catalunya” i, després, s’ha d’avançar cap a la independència “dialogant amb l’Estat, agradi o no agradi”.
Santiago Campos va ser alcalde de Móra d’Ebre entre 1987 i 2003, i president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre durant quinze anys.