La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, va anunciar ahir al Parlament l’impuls per part del Govern d’una Estratègia per a definir actuacions per a “la futura xarxa d’infraestructures del transport col·lectiu de viatgers a Catalunya, amb els trens-tramvia específicament”. La base d’aquesta Estratègia són estudis ja encarregats pel Govern anterior i també altres estudis complementaris del Departament, ha explicat la consellera Paneque.
Dins d’aquest paquet (que abasta el conjunt del país) es rescata una línia amb ADN ebrenc i que semblava desapareguda ja de l’agenda política, com és el Tren-Tram al territori. Paneque va afirmar que es valora la possibilitat d’un recorregut de línia única per la llera esquerra del riu Ebre amb una previsió de treball fins al 2030. S’obre així una lleugera llum d’esperança a rescatar un projecte que semblava dormir al calaix d’assumptes oblidats, encara que les paraules de la consellera limiten el seu abast inicial destinat a articular bona part del territori, tal com el va desenvolupar la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura.
Malgrat aquestes limitacions, Paneque va voler deixar clar que “el compromís del Govern amb l’impuls dels trens-tramvia és complet i sincer. En conseqüència, impulsarem aquesta planificació d’una nova xarxa tramviària i de trens-tramvia”. Les propostes seran acordades amb el territori i les entitats promotores del transport públic i de les xarxes tramviàries catalanes mitjançant diverses sessions de treball i amb un termini de quatre mesos. Les conclusions “s’incorporaran en el nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya i en el Planejament territorial general per a garantir el corredor de pas necessari, les reserves de sòl, que s’han d’incloure en els planejaments urbanístics”, ha exposat la consellera.
Més informació: Promouen un projecte de tren tram a les Terres de l’Ebre que uniria Roquetes i Alcanar
Més informació: El tren-tramvia de les Terres de l’Ebre descarrila i els seus defensors reclamen a Manel Nadal que rectifiqui
Més informació: Un hipotètic Tren-Tram de les Terres de l’Ebre podria tenir una demanda potencial de 9.800 viatgers en un dia feiner