El Museu del Port de Tarragona ha experimentat un augment del 34% en el nombre de visitants en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. En total, l’espai divulgatiu ha acollit més de 4.000 persones durant aquest període, amb l’activitat pedagògica representant la meitat dels visitants. Les activitats destacades han inclòs una ruta guiada, xerrades divulgatives i tallers de la programació anual orientades a tots els públics.
També s’ha destacat la proposta pedagògica, que ha atrafegat més de 2.000 nens i nenes del territori i altres zones de Catalunya així com d’estudiants francesos. Les activitats pedagògiques han estat una clau important en l’èxit del museu, amb activitats com ‘Pirates’, ‘Coneguem el Port’ i ‘Evolució de la navegació. Eureka’ ajudant a assolir aquesta xifra. Altres activitats de la programació anual del Museu han inclòs les xerrades portades a terme pel programa de Memòria Democràtica de Tarragona, la celebració del Dia Mundial de l’Aigua, i la xerrada del bioquímic de la URV i Tecnatox, Dr. Jaume Folch, sobre les propostes de regeneració de la mar de Tarragona per al públic en general.
El Museu també ha destacat la seva proposta museogràfica pensada com a experiència, amb elements interactius i immersius. La presentació del documental Sucre finançat per la família Vallhonrat ha estat un dels esdeveniments més destacats, amb un centenar d’assistents.
El Museu del Port ha impulsat la seva promoció a través de publicitat en mitjans de comunicació i promoció a través d’Internet, així com amb una nova eina de difusió del patrimoni portuari: una simulació d’un espai real en una imatge interactiva que el visitant pot controlar mitjançant l’ordinador per veure l’espai en 360 graus. Aquesta visita virtual és un recurs útil per als visitants per planificar la seva visita al museu.