Vespre de part polític a Amposta amb el naixement d’un nou partit amb intenció de fer-se gran a les municipals de l’any vinent. El Casal Municipal ha acollit la presentació de la formació de caràcter municipalista anomenada Ara Amposta, liderada per Pau Pujol com a secretari general. Abraça la franquícia (lligada el passat 28 d’octubre) d’una fórmula d’èxit nascuda a la capital del Baix Camp com Ara Reus, que després d’onze anys de representació continuada al consistori ha decidit donar un pas endavant i articular un partit de caràcter nacional. El resultant, Ara Catalunya (en l’actualitat present a una trentena de municipis), va arribar a un acord fa prop d’un mes amb el PDeCAT per presentar-se junts a les eleccions de maig del 2023. La intenció és obtenir massa crítica de cara a obtenir representació supramunicipal tant en consells comarcals com la Diputació amb l’ajut del partit pilotat per Marc Solsona, que manté els drets electorals de la denominació de Junts dels comicis del 2019. L’acte ha comptat amb la presència del president d’Ara Catalunya, Josep Maria Pujol, i del secretari general i regidor de Reus, Daniel Rubio.
Segons exposava Pujol, la voluntat és convertir Ara Amposta en una “alternativa diferent, renovadora i municipalista”, que es portava treballant durant tot aquest mandat. No és, per tant, “un projecte improvisat els darrers mesos, i té voluntat de ser un projecte de llarg termini, independentment dels resultats electorals, amb un programa polític ja redactat i que s’anirà presentant properament”.
Pujol ha aprofitat per definir algunes de les problemàtiques de la capital del Montsià que seran els eixos principals del programa polític: des de “la inseguretat i incivisme creixent, sobretot en alguns espais concrets”, fins al mal estat general de l’espai públic, la millora de tot el sistema de recollida de residus i l’increment de la transparència municipal. Alhora, es mostrava ferm defensor de la necessitat d’augmentar la inversió pública com instrument per generar progrés econòmic, sobretot en els àmbits de vies de comunicació, polígons industrials, teixit comercial i sector turístic (amb especial èmfasi per la zona de Poblenou), i la redacció d’un nou pla de mobilitat integral no centrat en el vehicle a motor, sinó en la mobilitat de tota la ciutadania, especialment les persones de mobilitat reduïda, que topen amb molts obstacles en la seva vida quotidiana a l’espai públic.