El PSC- Units promet impulsar un Pla Director que prioritzi el transport públic a les Terres de l’Ebre i una Autoritat Territorial de Mobilitat que coordini el sistema i garanteixi la mobilitat al territori. L’objectiu és enllaçar els pobles més petits de les quatre comarques i connectar-los alhora amb la resta de Catalunya.
Joaquim Paladella candidat al Parlament de Catalunya: “La mobilitat a les Terres de l’Ebre necessita una resposta global, per aquest motiu ens comprometem a desenvolupar un Pla director de mobilitat que prioritzi el transport públic, bus i tren, a les Terres de l’Ebre, i la seva connectivitat amb la resta de Catalunya, així com la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat de les Terres de l’Ebre per coordinar el sistema de transport públic de viatgers i desenvolupar una estratègia de mobilitat que garanteixi una fluida comunicació i l’accés als serveis públics que es presten a les ciutats més grans del territori per garantir que tots els ciutadans, des de la Terra Alta fins al Montsià, puguin accedir-hi”.
Els socialistes asseguren que són necessàries unes bones connexions ferroviàries a preus competitius per garantir que els ciutadans ebrencs puguin desenvolupar la seva activitat diària en igualtat de condicions que la resta de catalans. “Des del PSC apostem pel transport de viatgers per tren com a mitja de transport més sostenible i eficient, en aquest sentit la proposta del PSC va encaminada a què l’estació de Tortosa-l’Aldea-Amposta sigui una estació de transport intermodal, intercanviador de passatgers, convertint-la en l’estació central de les Terres de l’Ebre (R16), així com l’estació de Móra la Nova ha de ser l’estació intermodal de passatgers convertint-la en l’estació central de les Terres de l’Ebre Nord, apostant definitivament pel seu manteniment i millora de tota la xarxa ferroviària que uneix Reus-Móra la Nova-Saragossa (R15)” ha continuat Joaquim Paladella.
“Els socialistes al govern de la Generalitat bonificarem el preu del bitllet fins als 12 euros per tal de millorar la competitivitat de la velocitat alta al territori com es fa en altres indrets de Catalunya, perquè a la fi aquesta bonificació suposarà a la Generalitat un total de mig milió d’euros anuals, una despesa molt inferior a la d’altres territoris”. La Generalitat destina anualment més de dos milions d’euros en bonificacions al Camp de Tarragona i en més de cinc milions d’euros a Girona. ”Amb el PSC al govern de la Generalitat els ciutadans de l’Ebre tindrem el mateix tracte que la resta de ciutadans d’altres territoris de Catalunya”, ha reblat Joaquim Paladella.
Des del PSC asseguren que la competitivitat econòmica de les empreses depèn en gran manera del transport de les mercaderies que produeixen, per això, diuen, és fa molt necessari el transport intermodal. Georgina Ebri, candidata al Parlament ha afirmat aquests dimecres, que “des del Govern de la Generalitat farem una aposta decidida per construir una estació intermodal, de mercaderies a l’estació de l’Aldea, que combini el transport terrestre i també el marítim del port de la Ràpita, a l’estació de l’Aldea, convertint-la en l’estació central de les Terres de l’Ebre facilitant així el transport de mercaderies de les empreses de l’Ebre, i fent que aquesta zona sigui atractiva perquè en vinguin de noves”.