Una ramadera de Móra d’Ebre, Cristina Pedret, és una de les protagonistes de la nova campanya de publicitat institucional de la Generalitat adreçada a tota la ciutadania catalana per conscienciar-los sobre la importància del sector primari en el si de l’economia i sobre la qualitat dels productes agroalimentaris produïts a Catalunya.

Cristina Pedret, que forma part de l’Associació de Dones del Món Rural i de l’Associació de Ramaders de Cabrum de Catalunya, apareix en un cartell amb l’enunciat ‘No em toquis els ous’, que promou el consum de productes locals frescos de qualitat i amb segell de proximitat.

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, acompanyada del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, ha presentat aquest dijous a Lleida aquesta campanya de publicitat institucional.

Durant la presentació, la consellera Jordà ha posat de manifest la importància de “millorar la percepció i el coneixement que es té sobre aquest sector”. “L’objectiu principal de la campanya és que el conjunt dels catalans coneguin i valorin la feina i l’aportació que fan pagesos, ramaders i pescadors en el si de l’economia del país i en l’alimentació de les persones”, ha dit.

“Volem explicar a tota la ciutadania, però sobretot a la que es concentra en els nuclis urbans, que entre un ciutadà i un bistec hi ha un ramader, entre un ciutadà i un calamar hi ha un pescador. Cal tornar a re-connectar el món rural amb el món urbà. S’ha de difondre que aquests dos mons no estan separats, aïllats, sinó, ben al contrari, formen part del mateix sistema, del mateix projecte de societat i de país”, ha afirmat Jordà.

Es tracta d’una campanya de gran abast adreçada a tots els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya, però que vol interpel·lar més directament el públic urbà, ja que és el que està més allunyat del món rural. Es difondrà a partir d’aquesta setmana i durant aquestes fetes de Nadal mitjançant canals de televisió amb abast arreu del territori i cadenes i grups de televisió local, i també ràdios, diaris, xarxes socials i anuncis a l’exterior.

A més de la ramadera Cristina Pedret, per rodar l’espot i per a la imatge gràfica de la campanya, hi han participat Glòria Juanals, una pagesa de Calonge (Baix Empordà) i el pescador Josep Antoni Cruz, de Palamós (Baix Empordà).

Aquesta campanya s’emmarca en el gran debat de país que s’ha obert en el Consell Català de l’Alimentació per posar en valor els aliments produïts a Catalunya i la importància de garantir l’accés a una alimentació sana, segura i de qualitat, i també la cohesió territorial, que ha de permetre desenvolupar el Pacte Nacional per la Política Alimentària de Catalunya.