Hi haurà més d’una trentena d’estands, ubicats a la Pèrgola. A més a més, la Fira continuarà apostant per l’Àgora de l’Oli-Espai Gourmet Terres de l’Ebre, un gran taulell per exposar i conèixer els millor olis extra verge del nostre entorn. Però la novetat més destacada és que, per primera vegada, els organitzadors han elaborat una fira dedicada a un altre cultiu molt vinculat a l’olivera: el de la garrofa.
Concurs de tast d’olis
El concurs enguany compleix la seva trenta-tresena edició després d’uns primers inicis a la fira Expoebre de Tortosa. El concurs ha convocat les tres categories habituals: la reservada a productorsenvasadors en general, ja siguin d’indústries, cooperatives, SAT o almàsseres, en què es premia el millor oli d’oliva verge extra de la DOP Baix Ebre-Montsià, DOP Terra Alta i sense DOP i marques fora de la DOP; la de productors-envasadors de collita pròpia; i, finalment, els productors particulars. El format i ubicació del concurs serà el mateix que l’any passat: una fase prèvia el 21 de febrer al Museu de l’Oli de Soldebre i una jornada final el 23 de febrer al mateix lloc per poder escollir els millors de cada categoria i, d’entre ells, el millor oli presentat al concurs. Això es podrà fer amb l’ajut de tastadors professionals de tot el territori, que seran els encarregats de formar el jurat qualificador.
La principal novetat d’enguany serà el tipus de premis que rebran els guanyadors més enllà del trofeu acreditatiu. El millor oli del concurs rebrà un lot de medalles adhesives per l’embotellat del producte guanyador que l’acreditarà com el millor oli de l’edició. També quedarà inscrit en dos concursos internacionals: a França, al Concurs Internacional Les Olivalies, i al Japó, a l’Oliva Japan Internacional de l’oli d’oliva verge extra.
A través de la Productora d’Exportacions Agroalimentàries de la Generalitat de Catalunya (Prodeca), el millor oli tindrà l’accés a participar en una fira internacional agroalimentària i tindrà garantida la compra d’ampolles per part de l’organització, així com un suport afegit de divulgació a nivell de mitjans de comunicació durant i després dels dies de la fira.