‘Paraules, flors i pólvora’, l’últim llibre de la tortosina Cinta Arasa, ha guanyat el ‘Premi Crítica Serra d’Or 2021’ en la categoria de literatura infantil i juvenil. Un guardó atorgat anualment per la revista ‘Serra d’Or’, de l’Abadia de Montserrat, que enguany recau en la vida ficcionada d’una Mercè Rodoreda en la seva etapa adolescent, quan governava la dictadura de Primo de Rivera.
El ‘Premi Crítica Serra d’Or 2021’ és un guardó referent de la llengua catalana i s’atorga cada any a autors que no es presenten com a candidats, sinó que s’escullen d’entre tot el país. Arasa ha valorat la distinció com ‘un reconeixement a la decisió d’escriure allò que un vol sense complaure modes’.
Per a l’escriptora tortosina crear l’obra va ser un repte, ja que el seu objectiu era i és el d’animar a les noves generacions a descobrir una de les escriptores més rellevants de la literatura catalana.