Enguany, diversos espais de la plaça de la Citel·la, la plaça de Sant Joan i el carrer de la Palla acolliran nous murals creats pels artistes Lalone, Eslicer i Sasa, figures de renom internacional que transformaran el nucli antic en una autèntica galeria a cel obert dins la segona edició del Grafftech Fest.
Els murals, que quedaran de manera permanent a la ciutat, s’integraran en una ruta artística i patrimonial i incorporaran tecnologia de realitat augmentada i virtual, codis QR i experiències immersives amb ulleres 3D. D’aquesta manera, els visitants podran descobrir el patrimoni local –com el Castell de Móra, la Festa del Riu Ebre o la Setmana Santa– d’una manera innovadora i sorprenent.
El festival comptarà també amb activitats complementàries, com la cercavila de la Colla Gegantera de Móra d’Ebre (divendres 5), el tardeo musical amb la Colla de Diables Sheroni l’actuació itinerant de La Ritmera de l’Ebre (dissabte 6), així com la música de la Banda de l’Escola Municipal de Música i Dansa (diumenge 7).
La regidora de Cultura i Patrimoni, Montse Pineda, ha destacat la importància d’aquesta nova edició. “El Grafftech Fest tornarà a ser un revulsiu per al nucli antic de Móra d’Ebre. No només embelleix els carrers amb art urbà de primer nivell, sinó que ens connecta amb el nostre patrimoni i el projecta cap al futur amb tecnologia immersiva. L’edició passada ja va tenir una gran acceptació i estem convençuts que aquesta nova proposta consolidarà Móra d’Ebre com un referent cultural i turístic”, ha remarcat.
Jaume Junque, fundador i director de Grafftech Fest, ha destacat “l’acollida extraordinària” de la primera edició, amb tres murals que avui ja formen part del patrimoni cultural del municipi. “Enguany volem tornar a sorprendre amb tres noves creacions, amb temàtiques potents i molt arrelades a la cultura de Móra d’Ebre. Un altre punt molt important és que continuarem potenciant la ruta amb la part tecnològica. Ja sumarem sis murals al municipi, cadascun amb una experiència pròpia en realitat augmentada 3D d’última generació”.
Amb aquesta iniciativa, l’ajuntament (tal com assegura en nota de premsa) vol “refermar la seva aposta per la cultura innovadora, la dinamització comercial i fer valdre el patrimoni local a través d’expressions artístiques contemporànies. La ruta de Móra d’Ebre busca convertir-se en un punt de trobada i d’atracció durant tot l’any, especialment al casc antic, i que es converteixi en una experiència cultural i tecnològica única per a tothom”.