El grup parlamentari de la CUP presentarà una bateria de preguntes a la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, per fiscalitzar el seguiment del govern de la Generalitat de les tasques de desmantellament de la plataforma del catastròfic projecte Castor de Florentino Pérez. La decisió arriba a la cambra impulsada des dels anticapitalistes d’Alcanar i la preocupació aixecada pels tres petits terratrèmols detectats a la zona en què es procedeix a la retirada d’aquest monument a l’estultícia.
La diputada cupaire, Pilar Castillejo, recorda que «l’operació Castor va ser una aberració econòmica i ambiental des de la seva posada en marxa. I ara que es duen a terme les tasques de desmantellament de la plataforma, l’Institut Geogràfic Nacional ha registrat tres terratrèmols a la zona. És per això que des de la CUP preguntem al govern sobre quin grau de seguiment està fent de les obres; quina informació rep del Ministeri de Transició Ecològica; quins pous s’estan tancant i si s’utilitzen explosius; quin és el calendari previst per al tancament i si es pot veure alterat; si la Generalitat exigirà al ministeri que s’aturin els treballs en cas que continuïn detectant-se moviments sísmics; informes sobre si els responsables del tancament compleixen els requisits i qui assumirà la despesa de les obres, perquè no volem que els consumidors acabin pagant la broma un altre cop», etzibava la diputada.

