La xarxa sísmica nacional ha detectat tres terratrèmols a la zona on es procedeix al desmantellament del projecte Castor. Dos d’ells han estat d’una magnitud d’1,8 i un altre d’1,7, cosa que els fa pràcticament imperceptibles. Fa uns mesos que van començar els treballs per fer desaparèixer definitivament la plataforma, que l’any 2013 va provocar sismes de magnitud 4 en l’escala de Richter. El procés de retirada d’aquesta ferida del passat compta amb protocols de sismicitat. Això significa que en cas d’haver-hi 5 terratrèmols de més d’un grau en 24 hores s’haurien de detindre les operacions. També s’aturaria si n’hi hagués un de més de 2,5 o un percebut per la població. Ho explicava al mes de març, abans d’iniciar les operacions, el director de la Xarxa Sísmica Nacional.
A hores d’ara no caldria aturar les operacions, ja que només s’han registrat tres terratrèmols de més d’un grau en 24 hores i farien falta 5 per activar el protocol. Els treballs de desmantellament que vam començar al mes d’abril es fan amb una plataforma instal·lada al costat del magatzem, i des d’allà es van segellant els pous. Els treballs tenen una duració prevista de vuit mesos i un cost de 76 milions d’euros.

