Aquest estiu, els joves es mobilitzen en el marc del nou Congrés de Cultura Catalana per repensar-se i connectar-se arreu dels Països Catalans. La campanya ‘Aquest estiu, els joves prenem la paraula’ uneix tres cites clau: l’Aplec de la Safor que tindrà lloc avui a Daimús, les Jornades Connexions a Horta de Sant Joan (27-29 de juny) i el Festival Reacciona a Sa Pobla, Mallorca (5 i 6 de setembre).
Aquestes tres iniciatives s’emmarquen en un procés col·lectiu de reflexió i transformació impulsat pel Congrés de Cultura Catalana, que enguany commemora els cinquanta anys del moviment que va posar les bases culturals, polítiques i socials del país. Aquest nou Congrés es desplega com una gran àgora arreu del territori amb trobades descentralitzades que convoquen nous lideratges, diversitat de veus i acció comunitària.
Pel que fa a la presència a les Terres de l’Ebre, la Masia Els Olivers d’Horta de Sant Joan acollirà les Jornades Connexions, una trobada que reuneix 50 joves d’arreu dels Països Catalans per pensar i projectar un futur col·lectiu. Sota preguntes com ‘Què som?’, ‘Quin horitzó imaginem com a país?’ o ‘Què podem fer per construir una societat més lliure, justa, inclusiva i resilient?’, els participants treballaran mitjançant tallers, dinàmiques participatives, debats i sortides culturals. Aquest espai, en un enclavament carregat d’història i art com Horta de Sant Joan, ofereix un escenari privilegiat per reflexionar i connectar la joventut amb el patrimoni i la cultura.
‘

