Amb la finalització de les obres d’infraestructura del Corredor Mediterrani entre Tarragona, Altafulla, Torredembarra i el costat sud de Sant Vicenç de Calders, els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 recuperen el seu itinerari habitual per la costa. Els treballs fets per Adif han permès modernitzar i optimitzar la infraestructura i augmentar l’eficàcia, funcionalitat i qualitat, segons informa la companyia per mitjà d’una nota de premsa. La nota recorda que Adif “va iniciar el passat 1 d’octubre les obres per a adequar l’estructura del túnel de Roda de Berà i adaptar el tram a l’ample internacional, una inversió de més de 16 milions d’euros. L’actuació permet disposar d’infraestructures i instal·lacions més modernes i amb majors paràmetres d’eficàcia, eficiència, funcionalitat, qualitat i confort”.
A partir del 3 de març i fins al 25 de maig, la recuperació del servei es farà compatible amb les obres que Adif segueix realitzant al costat nord de Sant Vicenç de Calders, per les quals els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 no podran fer-hi parada comercial. Per garantir la mobilitat dels viatgers s’establirà un servei alternatiu per carretera entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders.
Les mateixes obres també afectaran la línia R13, que es prestarà amb un servei llançadora Plana – Sant Vicenç de Calders on els viatgers podran continuar amb els serveis de la línia R2 sud o R4 sud a Sant Vicenç de Calders o en sentit contrari en els trens de l’R14 a Plana. A més, s’establiran dos serveis complementaris per sentit en bus en hora punta Valls – Roda de Mar – Barcelona i viceversa.
Amb a recuperació del servei a la relació Barcelona – Tarragona, Renfe i la Generalitat de Catalunya han coordinat una oferta ampliada i més adaptada a les necessitats de la població:
Nous horaris per a Serveis regionals:
– Servei Barcelona – Tarragona: Amb l’objectiu de millorar la connexió entre ambdues ciutats, es fixarà un interval de pas màxim de 30 minuts durant tot el dia feiner en cada sentit, considerant les línies R14, R15, R16 i R17 reduint els temps d’espera propers a una hora existents al servei anterior a les obres.
L’oferta global de dia feiner entre Tarragona i Barcelona s’incrementarà en tres nous trens per sentit, passant de 31/32 a 34/35.
Per primera vegada s’implantaran temps de viatge homogenis incloent l’hora punta del matí, gràcies a una nova ordenació del servei de la línia R2. Els trens s’aturaran únicament a Altafulla, Torredembarra i, en alguns casos, a Vilanova i la Geltrú.
– Sistematització de serveis festiu-feiner: es donarà més uniformitat en els horaris, amb una oferta tipus en dies feiners i en caps de setmana.
– Serveis R13-R14 Barcelona – Lleida Pirineus: Per tal d’adaptar-se a les obres de Sant Vicenç de Calders, la línia R14 assumirà via Reus les cinc connexions diàries per sentit de la relació Barcelona – Lleida Pirineus, que avui circulen per Valls.
Per mantenir la connectivitat de Valls, la línia R13 es convertirà en una llançadora La Plana-Picamoixons – Sant Vicenç de Calders, que s’enllaçarà respectivament amb altres trens cap a Lleida a Plana i a Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona.
En hores punta, s’implementa un servei complementari per carretera Valls – Roda de Mar – Barcelona i viceversa amb sortida de Valls a les 06.30 i 08.30 i des de Barcelona a les 18.00 i 20.00 hores.
– Serveis R15 Barcelona – Reus – Riba-roja d’Ebre: es recuperarà l’oferta de 6 trens diaris per sentit entre Móra la Nova i Barcelona, mentre que l’oferta global de dia feiner entre Reus i Barcelona s’incrementarà en tres nous trens per sentit, passant de 17/18 a 20/21.
– Serveis R16 Barcelona – Tortosa – Ulldecona: es recuperarà l’oferta de 10 trens diaris per sentit i es manté el servei Avant Tortosa – Camp de Tarragona – Barcelona, amb un tren diari per sentit.
– Serveis Salou-Port Aventura – Tarragona: es recuperarà l’oferta de 10 connexions diàries per sentit. Recuperació de l’oferta:
- 4 trens per sentit en la relació Barcelona – Salou-Port Aventura.
- 6 trens en la relació Salou-Port Aventura – Tarragona.
Serveis de rodalia
– Serveis R2 Sant Vicenç de Calders – Vilanova – Barcelona. El servei s’adaptarà a les obres de Sant Vicenç de Calders amb ajustaments d’horari entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova, i es programarà una millora d’oferta compatible amb el nou servei regional.
- Tots els trens Sant Vicenç de Calders – Barcelona, excepte primer i darrer, seran semidirectes, amb un mateix règim de parades que els d’hora vall.
- Es millora la relació Castelldefels – Barcelona – Granollers en dies feiners i hora punta, compensant els trens semidirectes que deixen de fer parades entre Vilanova i Barcelona.
- El seu conjunt permet millorar els temps de viatge tant als regionals del sud com a la línia R2 en hora punta.
- En dies feiners, es garanteix com a mínim un tren cada 30 minuts des de l’obertura del servei fins el seu tancament, tant a la relació Barcelona – Sant Vicenç de Calders, com a la relació Barcelona – Vilanova.
L’operativa s’ha dissenyat amb la Generalitat de Catalunya, el titular del servei, els ajuntaments implicats i les plataformes de viatgers i viatgeres de Tarragona. Renfe, a més, continua i intensifica la campanya de comunicació sobre aquestes afectacions als seus usuaris.
Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei, així com els horaris de trens i autobusos, es poden consultar als expositors de les estacions dels trams afectats, a les pàgines web rodaliesdecatalunya.cat i renfe.com. També es pot consultar el telèfon d’informació 900 41 00 41, app de Rodalies de Catalunya, així com a les xarxes socials @rodalies i @renfe.