El Casal d’Amposta acollirà el dissabte 8 de febrer (20:00 hores) la projecció del documental ‘Sí als bous’, de la productora audiovisual Branta Films i dirigit per Jusep Moreso, un ebrenc de Campredó. És “el primer que es fa en defensa dels bous i en contra dels correbous”, segons explica Tots Som Poble, entitat animalista de la capital del Montsià, per mitjà d’una nota de premsa. “El dia 8 ens acompanyarà el seu director al Casal d’Amposta”, afegeix el comunicat. També es farà la presentació del cartell de l’artista Oriol Enguany dins del projecte Garba amb el suport de la Fundació Daniel y Nina Carrasco i el centre d’Art Lo Pati, dedicat a l’associació ‘Tots Som Poble’ per la defensa dels drets dels animals en general i dels bous en particular.
Aquest documental ha guanyat el premi a millor documental del festival de cinema de Nottingham (Anglaterra). També ha estat seleccionat en un festival qualificador pels Goya i al K-lidoscopi de Cullera al País Valencià.
Fins ara només s’ha projectat a festivals de cinema i és a partir del mes de febrer que començarà la seva projecció al públic en general tant a Catalunya com a la resta d’Europa. De fet, el divendres dia 7 de febrer el documental serà presentat també a Tortosa (Aula didàctica del Museu de Tortosa, 19:00 hores) i el 13 de febrer a Roquetes (Biblioteca de Roquetes, a les 18.30h). Totes les projeccions seran d’entrada lliure i gratuïta.
El director del documental, Jusep Moreno, comenta: “Ara que ja tanquem la participació en festivals de cinema, estem treballant en la difusió del documental per posar-lo a disposició de la ciutadania. Amb aquestes projeccions a Catalunya esperem crear noves connexions per poder projectar-lo en altres poblacions, ja sigui de la mà d’entitats municipals, escoles, instituts, universitats, o altres”.
Moreno afegeix: “Tot i que el documental té voluntat de protesta, la manera com hem fet el documental és seguint els bous durant aquests actes, i centrant l’atenció en la seva experiència, perquè el públic en pugui treure les seves pròpies conclusions”.