En les darreres setmanes, a qui més o qui menys l’haurà sorprès la nova imatge del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo. Tal com han confirmat fonts del partit a diferents mitjans, han reforçat l’equip de comunicació amb un assessor d’imatge.
Sobre imatge, tan estètica com de moda/vestimenta, res a dir, però sí sobre una paradoxa tan sorprenent com habitual, i que s’ha tornat a repetir en aquesta ocasió. Ho explicava en l’anterior article d’aquesta columna, el passat mes de juliol, el PP va contractar a una productora per fer vídeos gairebé cada dia, informals, personals i pensats específicament per a les xarxes socials, per a Feijóo. Una bona pràctica, sobretot si ho comparem amb el seu rival socialista, però que acabaria sent flor d’un mes, per ser concret.
Qui, com, i en base a què, ha assessorat i decidit que per renovar la seva imatge, és primer i prioritari contractar a un/a assessor d’imatge, en lloc d’obrir un compte i crear continguts per a TikTok?
I és que, al mateix temps que s’ha contractat a un assessor/a d’imatge (sobre el qual, res a objectar de la seva professionalitat i utilitat), el líder dels populars continua sense tenir compte a TikTok, sense recuperar el pòdcast que el partit havia engegat en l’època de Pablo Casado, sense fer directes a les xarxes socials, sense fomentar la participació / diàleg, sense fer publicitat segmentada, o sense fer continguts específics per a les xarxes socials (entre molts altres).
Hom es pot preguntar: Qui, com, i en base a què, ha assessorat i decidit que per renovar la seva imatge, és primer i prioritari contractar a un/a assessor d’imatge, en lloc d’obrir un compte i crear continguts per a TikTok?
Un cas idèntic el trobem molt més a prop, a casa nostra, i de fa només uns pocs mesos / anys. I és que en comunicació política, tan important com entendre quins són els nous formats, canals, llenguatges i eines, ho és rodejar-se de professionals que sàpiguen orientar, prioritzar, mesurar i avaluar. Sinó, pot passar la paradoxa que per tal d’arribar al públic jove, acabis prioritzant el bòtox, i rebutjant el TikTok.