Junts per Tortosa ha fet públic un comunicat aquest matí en el qual rebat les acusacions llançades per l’alcalde, Jordi Jordan, que els acusa d’haver intentat “rebentar” l’acte final de la Festa del Renaixement. Des del principal grup de l’oposició s’articula la resposta en diferents punts. I en el primer es pot llegir que “lamentem l’incident ocorregut aquesta última nit de la Festa del Renaixement i instem a l’equip de govern a fomentar una bona relació entre les entitats que fan possible la Festa del Renaixement per evitar episodis com el d’ahir”.
Tot seguit, des de la formació de l’exalcaldessa, Meritxell Roigé, es recorda que el seu partit “no és ni la Colla Jove, ni el grup d’Abanderats, que són entitats culturals amb personalitat pròpia i amb una llarga trajectòria a la ciutat i que compten amb tota la legitimitat per fer allò que consideren els seus membres, que van decidir actuar, un cop acabada la festa, quan se’ls havia exclòs de l’actuació final del programa. I evidentment, cal respectar el que cada associació i entitat de la ciutat decideixi, perquè les entitats de la ciutat són lliures d’expressar-se com creguin convenient”.
Feta aquesta introducció, Junts per Tortosa capgira les acusacions de l’equip de govern i considera que “qui polititza les entitats és el senyor Jordan, quan decideix eliminar els abanderats de l’acte final sense cap motiu, un col·lectiu que porta tot l’any treballant per fer gran la Festa del Renaixement i que promociona internacionalment la Festa i la ciutat de Tortosa. També es polititza la Festa quan es vol utilitzar l’incident ocorregut ahir a la nit per atacar el grup municipal de Junts per Tortosa. Lamentem, a més, que des del govern municipal es vulgui incentivar la confrontació entre les associacions de la ciutat. Voler culpar l’oposició d’un fet que res té a veure amb Junts per Tortosa diu molt d’un govern com l’actual. En les 26 edicions, amb governs municipals de tots els colors, mai abans havia hagut cap problema a la Festa del Renaixement”.
“Junts per Tortosa no hem tingut absolutament cap paper en esta qüestió. Acusar a l’oposició no resol els problemes d’una organització que no ha fet el que tocava”
“Junts per Tortosa no hem tingut absolutament cap paper en esta qüestió”, afirma el comunicat. “Acusar a l’oposició no resol els problemes d’una organització que no ha fet el que tocava. De nou, torna el govern de les excuses culpant als altres del que és responsabilitat del Govern, que la festa funcioni sense incidents, com sempre ha estat”. Des del partit no es vol entrar “ara a valorar la gestió del govern municipal en la Festa del Renaixement. Temps hi haurà per, des d’un debat serè i responsable, contraposar el nostre model de la Festa amb el que s’ha vist estos dies. No entrarem en polèmiques que no corresponen al nostre grup municipal, però rebutgem que se’ns acusi d’allò que no ens pertoca i que, posant a Junts per Tortosa pel mig, es vulgui amagar la incapacitat del govern. La responsabilitat de l’organització de la Festa del Renaixement és del govern del senyor Jordan i mai abans la Festa havia tingut cap problema.
Finalment, des de Junts per Tortosa s’assegura que “sempre hem cregut en la Festa, l’hem impulsat i l’hem fet créixer. Lamentem que ens vulguin delegar la responsabilitat de la seua mala gestió. Ja fa més d’un any que governen, reiterem que la responsabilitat de governar és del govern i demanem de nou que parin de fer d’oposició de l’oposició”.