L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha donat resposta aquest matí a les preocupacions mostrades ahir per la Plataforma per al nou Hospital en un roda de premsa en la qual van lamentar la lentitud en la tramitació de la documentació per part municipal. El batlle ha assegurat que «ja ens hem posat en contacte amb ells i hem agendat una reunió en la qual se’ls explicarà tota la informació de primera mà». Jordan ha avançat que l’informe encarregat a Sebastià Jornet per reclamar un règim especial dins del Domini Hidràulic i solventar així el fet la inundabilitat que afecta bona part del terme «ens va arribar a finals de la setemana passada». Es complia així amb el termini d’entrega anunciat al seu dia des del consistori, que el preveïa dins del primer trimestre d’enguany. «Els tècnics municipals l’estan revisant ara per tal de millorar alguns elements juntament amb Jornet, i quan el tinguem enllestit el portarem a aprovació de plenari», afegia. Segons ha pogut saber Ebredigital.cat, també s’ha consultat a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) de cara a rebre suggeriments que facin més sòlid l’informe.
L’alcalde també apuntava que «un cop tinguem la resposta de la Generalitat, el Departament de Territori i de la CHE» a la petició procedent de Tortosa, i sempre en el supòsit que sigui favorable, farà falta encara redactar un segon document. En aquest cas, de cara a «reclamar la idoneïtat dels terrenys on s’ha d’ubicar el nou hospital». Uns treballs que s’estarien fent en paral·lel de cara a «agilitzar» terminis.

