L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre s’ha transformat gràcies a la gestió de Salut Terres de l’Ebre. Ara és un hospital més modern i proper i destaca en els serveis i la qualitat assistencial. L’1 de juny del 2021, l’Entitat de Dret Públic Salut Terres de l’Ebre va assumir la gestió del centre i des d’aleshores, l’hospital ha millorat les infraestructures, els circuits d’atenció al ciutadà i també l’accessibilitat.
Amb aquestes millores, el centre ha reforçat la seva capacitat resolutiva i el seu paper territorial. També ha avançat en un model d’atenció més humanitzat i centrat en les persones, de manera que ara està més preparat per respondre a les necessitats del territori. Ara l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre forma part d’una estructura pública territorial vinculada al Servei Català de la Salut.
Renovació del bloc quirúrgic
Amb el mou model de gestió i una inversió de més de 5 milions d’euros, s’ha renovat íntegrament el bloc quirúrgic. El projecte ha permès actualitzar una de les àrees més importants de l’hospital, millorar la seguretat dels pacients, renovar les condicions de treball dels professionals i reforçar la capacitat quirúrgica del centre, incorporant noves tècniques.
Primer es va crear l’àrea de Cirurgia Major Ambulatòria i es van habilitar gabinets per a cirurgia menor i endoscòpies. Després, es va modernitzar l’àrea d’esterilització, es va renovar un quiròfan i es va posar en marxa la nova sala de parts. Finalment, s’han reformat els dos quiròfans restants i el de la Unitat de Recuperació Postanestèsica, amb sistemes de climatització i ventilació més moderns.
Un nou servei de ressonància

També s’ha incorporat un nou servei de Ressonància Magnètica Nuclear, amb una inversió de de prop d’un milió i mig d’euros. D’aquesta manera, els morencs no s’han de desplaçar a altres centres de la província de Tarragona. La nova sala té una imatge del riu Ebre per afavorir el confort de les persones ateses, i per millorar l’experiència dels pacients, als auriculars s’hi pot escoltar la música que ells escullen.
Millora energètica
Actualment, a l’hospital s’estan fent tasques de rehabilitació i millora energètica, amb una inversió de més de 6 milions d’euros. Això inclou la substitució de calderes i sistemes de climatització i la instal·lació d’una planta fotovoltaica. Aquesta actuació permetrà reduir el consum energètic i avançar cap a un hospital més eficient i sostenible.
Una atenció més humana
La gestió de Salut Terres de l’Ebre ha prioritzat la millora dels circuits assistencials i de la seguretat de les persones ateses. En aquest sentit, al Servei d’Urgències s’ha millorat la circulació i els processos d’atenció. També s’ha humanitzat l’atenció als pacients, que ara és més personalitzada, i s’ha millorat el servei de PADES, ampliant l’horari i l’assistència als domicilis.
Un exemple d’aquesta humanització és el projecte SueñOn, que té per objectiu millorar el descans nocturn de les persones ingressades. El projecte ha impulsat mesures per reduir sorolls, adaptar horaris de cures, millorar materials i respectar millor el descans durant la nit. Un altre exemple és la sala de parts: un espai dissenyat per respectar la dona i la seva família, oferint-los el màxim confort i suport psicoafectiu durant el part.

