La història de Nano.jr10 no hauria de tenir res d’excepcional, ni tan sols els tatuatges que li cobreixen el coll i part del tors, o les celles modulades. 22 anyets, treballador, esprimatxat, cara de dolentot -d’aquelles que alguns cops porten les noies i a més d’un queer de corcoll- expressiu, sincer i atropellat.
Com la majoria dels seus coetanis disposa d’un mòbil, suposo d’aquells que es compren amb quatre duros o que et regala l’operadora a canvi de sotmetre’t a una inquisitorial permanència. La seua butxaca no dona per a un iPhone de mil euros. Ell utilitza l’aparell per improvisar vídeos a Instagram i a Tiktok mentre es desplaça caminant a les dues feines que li toca afeixugar, ara que el cotxe li ha fet pana. Ens explica la seua vida, que a alguns els pareixerà pansida i alhora extenuant i a altres, orgullosa, virtuosa, un exemple a imitar i farcida de valors.
Les seues opinions a les xarxes han provocat reaccions maniquees. “Tant de bo els meus fills fossin com ell”, clamen alguns. “Un fatxenda. Molt queixar-se però els tatuatges que porta costen més de 500 euros”, brama la minoria. Als primers, en Nano els agraeix els comentaris. Als segons, amb la humilitat que l’impregna i aparcant el hate típic dels intolerants, els hi respon: “He d’acceptar-ho”.
Amb tres o quatre vídeos ho ha petat. Acumula xifres de seguidors, likes, i comparticions comptades a centenars de milers que -ves a saber- igual ara li proporcionen un sobresou. Li anirà bé per continuar regalant-li unes vambes a sa germana (la tata) o una manicura a sa mare, i així ambdues ho aniran pregonant cofoies entre les seues amigues.
Ha aparegut al programa d’Ana Rosa, al de Jordi Basté i ha esdevingut punt de mira de tertulians pel seu protagonisme involuntari. I fins i tot Arturo Pérez Reverte ha proposat fundar-li un club de fans.
I què ens explica el Nando? Res que no sapiguem, i molt que no voldríem saber perquè ens fa enrogir de vergonya. En Nando dorm des de les dues de la matinada fins a les 9. “Set horetes com un rei”, confessa. Va caminant al magatzem d’Amazon on fa de repartidor. I a les 9 de la nit, quan acaba, se’n va al Vips a servir menjar fins passada la mitjanit.
Hi ha una cosa que el Nando no ens explica, perquè ni pot ni és d’aquesta fauna: l’inherent mal de rics i acomodats
Ens ha amagat el sou. Segur que no passa dels 2.000 euros per les 12 hores de pencaire entre les dues feines. Amb això fa. Perquè ell és un noi de carrer, dels que treballen, mantenen la família i de tant en tant es pot permetre prendre una copa amb els amics i remullar-se a la platja.
Hi ha una cosa que el Nando no ens explica, perquè ni pot ni és d’aquesta fauna: l’inherent mal de rics i acomodats. No com la seua companya de xarxes, la @byhermoss, que també s’ha fet viral a Tiktok plorant desconsolada perquè la bateria del seu flamant mòbil només li dura unes hores.
El Nando quan tingui fills o nets els transmetrà la seua sapiència, adquirida i acumulada com els nostres iaios a base d’experiència, que no pel coneixement. I els ensenyarà valors i a saber respectar-los. La @byhermoss prefereixo no intuir-lo ni aventurar-me, però ben segur que fins ara els seus pares li han posat el camí ben planer. Li convindria anar quatre matins a repartir paquets de l’Amazon i a servir pizzes al Vips fins a mitjanit. Llavors sí que ploraria amb raó.