Aquest dimecres s’ha celebrat una jornada sobre l’aplicació de la realitat virtual al món cultural de les Terres de l’Ebre al CoEbreLab 5G Rural, el laboratori d’innovació social situat al Polígon del Molló, a la Ribera d’Ebre. La trobada ha estat dirigida als representants municipals i als tècnics de culturals del territori. Durant l’esdeveniment s’han abordat temes d’interès que han permès als ajuntaments de les Terres de l’Ebre conèixer experiències sobre patrimoni i digitalització.
Durant la jornada, es van presentar dos projectes de cultura digital. D’una banda, Karina Simieli i Miquel Pérez, d’EspaciaXR, van presentar un projecte de realitat virtual aplicat al món ibèric a la Ribera d’Ebre. D’altra banda, Josep F. Moragrega i José Antonio Muñiz, directors de la Ségola PD&M i de Digivision, van presentar el projecte de realitat virtual del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova.
La realitat virtual, un espai d’oportunitats culturals per explotar
A més, en la trobada s’ha abordat el tema de les oportunitats de la cultura digital a les Terres de l’Ebre amb una xerrada a càrrec del tècnic del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i comissari d’Ebre Lumen, el festival de videomapping a la natura de Catalunya, Albert Pujol.
La jornada també ha volgut incentivar el disseny de projectes, i ha comptat amb les intervencions dels alcaldes de Móra la Nova, Francesc X. Moliné, i Tivissa, Montserrat Perelló, la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, la directora dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres de l’Ebre, Victòria Almuni, i la directora general d’Innovació i Cultura Digital del Departament de Cultura, Marisol López.