El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana obre el concurs de licitació de la redacció del projecte de traçat i construcció del tercer carril al tram ebrenc de l’autopista AP-7. Aquesta ampliació es farà entre la connexió de l’autovia A-7 a l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp) i l’accés a Amposta. Com es publica aquest dimarts en el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat), l’adjudicació del contracte el farà la direcció general de Carreteres, tindrà un valor estimat de 3.954.941,20 euros i un termini d’execució de 36 mesos (tres anys). El termini per presentar les propostes i ofertes és d’un mes i acaba el 27 de març. L’import estimat de les obres és de 162 milions d’euros (IVA inclòs). El projecte té per objecte desenvolupar les actuacions necessàries per a executar una nova connexió entre l’autovia A-7 i l’autopista AP-7 a L’Hospitalet de l’Infant i augmentar fins a un número de 3 carrils la plataforma de l’autopista AP-7 en el tram entre aquesta connexió i l’enllaç d’Amposta.
El director dels serveis territorials d’Interior, Joan Juan Aixa, reconeixia precisament ahir en l’espai L’entrevista del programa l’Ebre al Dia de Canal TE que “la situació òptima” per descongestionar l’AP-7 “seria un nou carril per banda, el tercer carril famós. I més si pensem que la via paral·lela, l’N-340, no té interès pels vehicles perquè poden anar per una via molt més ràpida per la qual ja no es paga peatge”. Segons Juan, “mentre no tinguèssem aquest tercer carril cal prendre mesures per pacificar el trànsit. Entre les que s’estan estudiant, i cal tenir en compte que caldrà acordar-ho amb el ministeri, titular de la via, hi ha el tram de 30 kilòmetres entre Calafat i l’Aldea-Camarles” en el qual “s’estudia reduir la velocitat. En un primer moment es pensava fer-ho de forma permanent, i ara s’està mirant que sigui variable”. És a dir, implantar el mateix sistema que a l’entrada a Barcelona, “que permet canviar la velocitat en funció de la necessitat” a través dels monitors de Trànsit.
En aquest sentit, Aixa ha volgut minimitzar l’impacte que tendria aquesta mesura perquè “suposaria perdre només tres minuts en aquest tram, que és la diferència entre anar a 100 kilòmetres per hora o a 120 kilòmetres”.