La no disponibilitat de la reducció de tarifes de la T-Jove, anunciada pel conseller de Territori, Juli Fernández, a les Terres de l’Ebre per la manca d’una Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) constituïda dins de l’àmbit de les quatre comarque,s ha suposat l’obertura del debat sobre la conveniència o no de disposar d’aquesta eina de mobilitat intermodal i d’integració tarifària al territori. La CUP ha estat la primera força política en posicionar-se políticament aquesta setmana, exigint la seva constitució per mitjà d’una proposta de resolució presentada a la cambra catalana, denunciant la condició de ciutadans de “segona” dels ebrencs per no poder tenir accés als beneficis de la mesura i denunciant, de pas, la inacció dels partits que han donat suport als pressupostos de la Generalitat. Ara bé, si agafem perspectiva la implantació d’una ATM a les Terres de l’Ebre ja va ser plantejada per Movem Tortosa al Parlament, a través del grup d’En Comú-Podem. Ho va fer el diputat Jordi Jordan dins del que es va definir, el març de l’any passat, com la primera moció específica presenta al plenari per parlar exclusivament de les Terres de l’Ebre.
La posada en marxa de l’ATM era una de les propostes integrades dins de l’articulat sobre qüestions clau per al territori, com la construcció del nou hospital o l’ampliació dels polígons industrials. La intenció era forçar el posicionament dels diferents grups parlamentaris votant punt per punt les diferents propostes. En aquest cas, la creació “urgent” de l’ATM va ser rebutjada per Junts i ERC. Davant les crítiques rebudes per part de la CUP, des de Movem s’indicava també a EbreDigital que l’activació d’aquest instrument de mobilitat depèn de del fet que “hi hagi voluntat política per a fer-la efectiva i no de la negociació dels pressupostos”.